atmega168 virker ikke

P

prabh

Guest
Hei, jeg har en atmega168 og programmert den med et avr programmerer krets [url = http://benryves.com/bin/avr_tutorial/avr_tutorial.htm] Komme i gang med AVR utvikling [/url] og jeg programmert den 3-4 ganger men etter som jeg kunne programmere MCU men det gjorde ikke få noen effekt på pb0 jeg programmert en LED flasher dette problemet økt, og og jeg endte opp med en unprogrammable MCU nå ponni prog cant oppdage mitt MCU. Jeg var goind mulkt til programmert kode på denne siden [url = http://extremeelectronics.co.in/avr-tutorials/avr-timers-an-introduction/] AVR Timere - An Introduction. | EXtreme Electronics [/url] takk på forhånd og beklager for min engelsk prabh

Den vanligste feilen er å stille klokken kilden sikringen til feil innstilling (ekstern klokke), i så fall trenger du en ekstern clcok å endre sikringene igjen. Hvis du har en annen AVR du kan bruke en veksling pin som en klokke til låst AVR. Kanskje du har deaktivert tilbakestillingen, i så fall trenger du en parallell programmerer. Husker du sikringen staten, gjorde du endre dem? Alex

Jepp jeg tror jeg messed med at ckdiv8 men jeg er ikke sikker på om jeg messed før eller etter at jeg møtte det problemet

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Innlegg lagt ved 16 : 18 ---------- Forrige innlegg var ved 16:17 ----------</span></span>
og jeg ikke har noen annen AVR

Den CLKDIV8 kan ikke hindre MCU fra programmering, må du ha endret RSTDISBL eller CKSEL sikringer. Enhver form for square wave generator ville gjøre forutsatt at du har aktivert ekstern klokke, hvis derimot har du deaktivert RESET pin så kan du bare gjøre det med en parallell programmerer. Alex

Det er bedre å bruke en annen programvare enn ponni prog. Meg selv hadde noen problem med det i begynnelsen.

kan noen en fortelle meg hvilken programvare å bruke og også hvordan låser jeg opp MCU (kanskje en tutorial). Jeg har ikke parallell-port på min nye pc, men jeg skal gjøre det på mine venner pc.

Det er en parallell programmerer på slutten av denne siden [url = http://elm-chan.org/works/avrx/report_e.html] ELM - AVR programmerer [/url] Det finnes også enheter som kan gjøre dette automatisk som [url = http://diy.elektroda.eu/atmega-fusebit-doctor-hvpp/?lang=en] Atmega HVPP fusebit lege - napraw fusebity, fikse fusebits>> Manekinen DIY [/url] Alex

Må jeg å konstruere at fusebit thingy, hvis ikke hvordan kan lage en på min egen. Parallel port programmerer, dont Jeg har en parallell port (jeg trenger en seriell port programmerer).

I forrige innlegg sa du at du ikke har en parallell innlegget, men du vil gå til vennen din, hvorfor er parallellporten et problem nå? Jeg har ikke sett noen parallell programmerer ved hjelp av en seriell port. Så eneste andre krets jeg har sett er en mega8 resenting en mega8 men jeg har ingen anelse om det vil fungere med mega168. Husker du hvilke sikringer du har endret? Det du ikke endret RSTDISBL så du ikke trenger parallelle programmerer, hvis du bare endret CKSEL sikringene da en ekstern clcok er alt du trenger. Har du forsøker å senke hastigheten på programmerer din (forutsatt at det er mulig), kanskje du har senket MCU klokke og du må senke ISP også slik at det er anerkjent

Jeg kan bruke mine venner pc for å låse opp ting. Fortell meg hvordan å gjøre det fusebit lege. Og hva jeg kan fortelle deg er at når jeg kobler en 20Mhz oscillator mellom xtal pinner og jeg fjerne GND fra pin8 og koble en førte til en pinne (men siste kode jeg skrev inn LDO var å blinke ledet ved pb0) det begynner å blinke .

Fortell meg hvordan du gjør det fusebit lege.
Hva mener du, har hvert prosjekt skjematisk du bør gjøre, har jeg forutsatt at du linkene.
Og hva jeg kan fortelle deg er at når jeg kobler en 20Mhz oscillator mellom xtal pinner og jeg fjerne GND fra pin8 og koble en førte til en pinne (men siste kode jeg skrev inn LDO var å blinke ledet ved pb0) det begynner å blinke.
Du mener at koden er utfører riktig, så da er det ikke en tilbakestilling eller klokke problem, men jeg har ingen anelse om hva som er galt

Det jeg mener er, kan jeg lage en for meg eller er den for salg. Jeg programmerte koden min å blinke ledet til PORTB pin 1 og dens blinkende på alle pinnene, og det bare blinker når jeg fjerner bakken fra pin 8.

Alle prosjektene jeg har postet er DIY, er parallelle programmerer bare en krets og behov programmerer software mens fusebit legen er en frittstående enhet med firmware, men alt er inkludert i nedlastingen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back