Axial forholdet i IE3D

A

Alberich

Guest
Hei,
Dr. Jian (eller noen andre) ber jeg har noen spørsmål å stille deg:
1_ Kan du plase definere for meg den aksiale forholdet som er beregnet i mønsteret visningen (hva er dens uttrykk?)

2_ for feltet ser jeg at vi bare kan få gevinst og retningsvirkning (i dBi), så er det en måte å få modulen til E (i dB).

3_ Jeg har en liten sak på engelsk du definere E venstre og E retten, men på fransk vi definerer:
den contrapolar (cross) Ecross = EθsinΦ EΦcosΦ
The coplanar (rektor) Øko = EθcosΦ-EΦsinΦ

Så hva er venstre og høyre i alt dette, jeg vet at disse spørsmålene er grunnleggende, så ha meg unnskyldt for forstyrrende.

takk på forhånd
med vennlig hilsen

Hei, Alberich:

1.Axial Ratio følger standarden definiton:

AR = Max / Min
Max eller min = Max eller Min of (abs (| Eleft |-Eright |), ABS (| Eleft | | Eright |)
AR_dB = 20,0 * log10 (AR)

2.Mønsteret mengden er normalisert og det er avstand uavhengig.Hvis du ønsker å finne E og H med en viss avstand, kan du velge Rediger-> Oppskrift Manipulation and Wave Propagation.Du har lov til å finne E-og H-verdier med gitte steder.

3.Eleft = (Etheta j Ephi) / sqrt (2)
Eright = (Etheta - j Ephi) / sqrt (2)

For co og contrapolar formler,

Ecross = EθsinΦ EΦcosΦ
The coplanar (rektor) Øko = EθcosΦ-EΦsinΦ

er Eθ og EΦ komplekse verdier?Er de brukt for beskrive en sirkulært polarisert antenne?Jeg kan se følgende:

Når phi = 0, Eco = Etheta (eller Eθ) og Ecross = Ephi (eller EΦ) og de tilsvarer den lineært polariserte bølger i det engelske systemet.

Når phi = PI / 2, Eco = - Ephi og Ecross = Etheta.De er også lineært polariserte bølger.Er de skal brukes til sirkulært polariserte bølger?

Hei Dr. Jian, unnskyld for sent.
Ja vi definerer dette feltet og vi sammenligne dem hvis de er i nærheten (i verdier) forteller vi at antennen har en høy kors polarisering.

Men si meg er det fortsatt en tvetydighet i hodet mitt:
for feltet (E) hvis det er normalisert, er det normalisert til isotrope antenne, og så lenge det er normalisert wht fikk jeg noen velues som er> 0 (for en normalisering felt themax er 1 så log (1) = 0), sa jeg at jeg er den første bruker IE3D på skolen min annonsen professor spør meg en masse spørsmål og jeg må svare dem å validere mitt arbeid og fange dem.

Takk på forhånd og ha meg unnskyldt.
Med vennlig hilsen

Hei, Aberich:

Feltet for mønsteret er normalisert slik:

E_true_field = E_pattern * C / r

Fordi E_true_field er omvendt proporsjonal med r, er E_pattern en konstant av r.C er en konstant i (r, theta, phi) og det er knyttet til hvorvidt E_pattern er for retningsvirkning eller gevinst.

Hilsen,

Hei Dr. Jian,
Jeg vet at jeg stiller mange spørsmål, men jeg må vite noen ting.
Look: husker hva jeg definerer som samarbeid og kryss polare felt jeg synes at i engelsk de er også kalt horisontale og vertikale de er definert i dette emnet:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=177746&highlight=ludwig

Så hvordan kan jeg gt dem i IE3D eller jeg må behandle dem ved å vise E theta og E phi og etter lage et program som beregner dem og plotte dem (f.eks ved matlab)
For thr normalisert feltet Jeg fant min feil hvis jeg skulle få det jeg kaller th custum eller lineær feltet det gir meg det i dB eller nodimension henholdsvis så er maks 0 eller 1 henholdsvis
takk alot
respekterer og vennlig hilsen

Hei, Alberich:

Du finner Eco eller Ecross med phi = 0, 90, 180 og 270 med passende Etheta og Ephi.For andre phi vinkelen, kan du ikke kunne få dem automatisk fra IE3D/PATTERNVIEW.

Du kan gjøre det på MATLAB.Vi vil også prøve å gjennomføre det i fremtiden versjon.Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back