Backup krets

N

Nikhil

Guest
Enhver kan hjelpe meg i 4ms backup krets design eller kan gi linken fra der hvor jeg kan finne den (input-48V)

kontakt meg: nikhilbny (at) yahoo.com

bye

Jeg det noe spesielt med søknaden din?
Vanligvis, hold-opp tid kravet er oppfylt ved å bruke nok kapasitans på 48V linjen, slik at hvis strømmen blir borte selv ved laveste tillatte spenning, strøm er det i cap vil være tilstrekkelig til å holde strømforsyningen drift så lenge av hold-opp tid.
Alt du trenger egentlig er en spenning komparator å fortelle systemet at spenningen har sunket under et visst nivå og slik kraft vil gå tapt.
Så kan du beregne verdien av hold-up kondensator, vel vitende om at den energien systemet behov er energien korken leverer der den renner mellom de to spenningsnivåer:
Vth = terskel spenning av komparator kretsen (si 48V-15% = 40.8V, kall det 40V, slik at for toleranser i sensing kretsen)
Vmin = minimum spenning på hvor systemet strømforsyningen kan fortsatt opprettholde regulering (typisk 35 ~ 36V, kall det 35V)

Deretter:

E = P * t = 0,5 * C * (Vth ˛-Vmin ˛)

der P er det totale kraftbehovet av systemet (ved strømforsyningen input)
t = hold-opp tid (4ms)

C = P * t / (0.5 * (Vth ˛-Vmin ˛))

Som et eksempel, hvis den nødvendige kraften er 100W, kondensator verdi er:

C = 100 * 0,004 / (0.5 * (1600-1225)) = 2100ľF

En 2200ľF kondensatoren vil da være nødvendig.Men du må justere kapasitansen, gjøre rede for hetten og toleranse (typisk -20%), siden den beregnede verdien representerer det absolutte minimum som kreves for å bare møte de holde opp kravet, uten margin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back