bakken

D

daddeeee

Guest
en enkel og lett qustion at alle av oss kan vite
hva er egentlig grunnen supply?

hva betyr det av Equi potensielle overflaten, Equi potensial overflaten er enkelte ting annerledes, kan u rettferdiggjøre ur svar, er det forvirrende meg

Vi vet alle at spenningen er forskjellen i elektrisk potensial mellom to punkter.Det elektriske grunnen er at punkt i en krets som vil tjene oss som referanse for å måle og arbeide med spenning.

Hvis vi hadde ingen grunn, ville det være umulig (eller i hvert fall svært vanskelig) å fastslå nøyaktig spenning i hvert punkt i en krets, fordi vi ikke ville ha et punkt å referere til.

Hva RF-OM betydde, jeg tror, er at på store anlegg, går det elektriske bakken litterally til bakken, mener jeg, til jorden overflate.Denne overflaten anses å være equipotential.Dette betyr at hvert punkt på jordens overflate anses å være på samme potensial, som kan tjene som et felles referansepunkt.

så i en krets hvor vil jeg lage en ground supply?
f.eks.i en simlpe krets av transformator den andre har en JORD så av tre ledninger man vil gå til andre til -. så der er GND goin være koblet?

Det kommer an på hva du skal gjøre med den andre.Jeg antar at du vil mate noen krets som er referert til bakken, gjør du ikke?

Begrepet Ekvipotensialflate betyr at alle punktene i overflaten har samme potensial, slik at ingen elektrisk strøm vil flyte mellom disse punktene.Dette er teoretisk begrep og en slik overflate er den ideelle modellen.
Egentlig bakken er historisk begrep som de aller første elektriske ingeniører brukt.I dag er denne ord har mange forskjellige betydninger.En av dem som haller sagt ovenfor er makt elektriske bakken som fungerer som stor kondensator (eller sink) og bidrar til å minimere elektriske potensialer mellom elektriske punkter.
En annen bruk av begrepet jord er å indikere retur banen.Eventuelle elektriske kretsen må være lukket, er denne tilstanden til elektrisk strøm til å flyte.Vi har to baner i kretsløp: ett direkte fra kilden til belastning og en retur fra lastes tilbake til kilden.Vanligvis er denne veien heter bakken.
Dette er mer komplisert ved høye frekvenser eller RF.Det finnes praktisk talt ikke noe slikt som bakken i RF and microwave engineering.Vi må snakke om retur banen i dette tilfellet.Ofte brede grunnplanet brukes til å gi tilbake banen, men som faktisk høyfrekvent elektrisk strøm vil flyte gjennom smale området som er minst induktans sti å gå tilbake gjeldende tilbake til kilden.Denne stien vil følge for å lede vei.Det betyr at når overføringen linjen brukes f.eks microstrip, avkastning, vil strømmen flyte akkurat under direkte spore og følge alle bents.Differential linjene ikke bruker bakken i det hele tatt, direkte og returnere stier er likeverdige i denne saken og derfor godt isolert fra vanlige modus signaler kan oppnås.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back