Balansert forsterker

M

Molloy

Guest
Jeg har til å utforme en balansert forsterker (UHF).Jeg ønsker å simulere med
2. harmonisk å forstå sin atferd i kretsen, men jeg dont vite godt hvordan de skal gjøre.Den andre harmoniske kan føre til en metning av forsterker og så er det svært viktig å kjenne sin innflytelse.Problemet er at jeg bare har en tilsvarende krets av utdataene for Transistor (og det
ikke finnes en ikke lineære modellen av Transistor)
takk

Den andre harmoniske av hva?Er det componnent av inngangssignalet eller ...
Hvis din forsterker er ikke overdriven til ikke-lineær regionen (-1dB kompresjon) vil du ikke ha problem med andre harmoniske.
Spørsmålet ditt er ikke helt understendable!

Kjære Molloy,

La oss få vite hva slags balansert struktur du bruker i prosjektet.I utgangspunktet er det to måter å få en balansert forsterker: push-pull-tilkobling og en forbindelse strømmen combiner / splitter.
The push-pull-tilkobling har den fordelen å avbryte selv harmonics (inkludert andre) og på grunn av at
det i enkelte tilfeller, er å foretrekke tilkobling.

Hvis du bruker makt combiner / splitter å få balansert struktur du rett til å være bekymret for andre harmoniske spesielt hvis du presser den aktive enheter i klasse AB for å få en bedre effektivitet.

For å prøve å gi deg litt hjelp vil det være nødvendig å vite litt informasjon om prosjektet:
1 - Hva er det du kobler den aktive enheten.
2 - Hva er den aktive enheten du bruker
3 - Hvor mye effekt du leter etter
4 - Design mål frekvensrespons, utgangseffekt, driver nivå, etc. ..

NandoPG

Du har rett, dere begge.Vel:
Velger jeg en konfigurasjon med en balun, bare for å redusere andre harmoniske.
Forsterkeren fungerer i AB-modus (og så jeg trenger en 2dre harmonisk karakterisering)
Utgangseffekten er veldig høy, kan si om 54-55dBm
Bandet er UHF
emmm i cant sier ingenting om enheten grunn av jobben min.Men jeg håper du kan hjelpe meg med det sammetakk

Fra deg siste innlegg:

1 - Push-pull-konfigurasjon i RF PAS er å foretrekke når du har transistorer i twin pakken og i klasse B operasjon.I dette tilfellet har du en sterkt synkende i alle selv harmonics.For øvrig sant push-pull operasjonen er bare definert i klasse B operasjon.

2 - Når du går inn i klasse AB bruk av baluns som summing enheten viser noen fordel og en ulempe kommer opp: Du trenger ikke isolasjon mellom Transistor.Dette betyr, dersom PA eller annen grunn får ubalansert sannsynligheten for å blåse av transistorer er ganske høy.

3 - For klasse AB og klasse A i transistorer skal være koblet gjennom en strøm combiner / splitter for å få insensitivity hensyn til mulig unbalancing mellom de to halvdelene av PA.Dette er også til stede på strøm du nevnte.

4 - Som en tommelfingerregel for UHF klasse AB enheter koblet gjennom en strøm combiner / splitter andre harmoniske er ca-40dBc.Du kan bruke dette tallet for å bestemme rekkefølgen på harmoniske filter.

Avsluttende: For årsakene presenteres bør du ikke bruke baluns som summing enheten for en klasse AB PA.

NandoPG

Den ldmos i bruk er av typen med to enheter i en sak.Jeg vil bruke to av disse i en balansert konfigurasjoner (og så med en 90 ° hybrid), men im tvunget til å bruke en push-pull-konfigurasjon med balun grunn av output impedans på LDMOS (ca. 3-3.5ohm) som ville være svært vanskelig å matche.
For å være klar i inkludere et data-ark med en lignende LDMOS

thk

Stefano
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back