Balun test med to port nettverk Analyzer

W

wizardz

Guest
Jeg ønsker å prøve ut noen tre port on-chip baluns bruker to-port nettverket analysator.
Testresultatene bør omfatte innsetting tap, kopling koeffisient, amplitude og fase ubalanse.Så enkel tilkobling som to port transformator i testen er ikke tilstrekkelige.
Noen papirer viser at typiske test satt opp inkluderer:
1.tester hver delvis to port med en tredje porten avsluttet med en 50 Ohm Terminator.
2.tester hver delvis to port med en tredje porten åpen, (jeg vet ikke om dette fungerer, men et papir som brukes på denne måten)
3.en kombinasjon av back to back forbindelse med balun.Kanskje innsetting tap er lett fått, men jeg lurer på om amplituden eller fase ubalansen er inkludert?

Hvis noen har noen balun test erfaring og kan hjelpe meg, ville jeg være høyt verdsatt.

Hva jeg har gjort er det første alternativet.
Av definisjon S-nivå er gyldige i denne konfigurasjonen (den ubrukt port avsluttes med 50 Ohm).
Så jeg brukte en programvare til å flette de 3 s2p filer til en s3p, bare fjerne overflødige målinger.
Fra s3p fil du kan beregne / simulere balun innsetting tap & umbalance.

Hvis du bruker Agilent ADS, er det et eksempel prosjekt som viser hele prosedyren.

Jeg håper det kan hjelpe.

Mazz

# 1 fungerer godt hvis enheten er godt bahaved.Jeg må bruke det mange ganger for baluns og kombinert 2-port filer mathmatically å lage en 3 port fil.Sammenlignet den til en differerntial nettverk analysator og resultatene er meget nært.

Takk for svaret, jeg ønsker å legge til mer informasjon som jeg ikke helt klart.

Hvordan er 50 Ohm avsluttet til en blokk på kjeks, jeg tror det skal være noen GSG sonde og Transmission Line?

Hva jeg arbeider med er en transformator balun med impedans transformasjon forholdet 4:1, 2:1 eller noe.Vil 50 Ohm test port introdusere mer tap, eller er det noen Matchet S parametere stedet?

På kjeks avsluttes med GSG sonde kan være et problem.
Du bør gi en phisical motstander på ubrukt port (så lage forskjellige balun versjonen på sjetong).Jeg vet ikke om det finnes andre måter (kanskje deembedding?)

For impedans forhold det ikke er noe problem: S-nivå er definert i 50 ohm systemer.
Selvfølgelig, hvis du avslutte 200 Ohm differensial porten (for eksempel i en 4:1 balun) med 50 Ohm du vil ha høyere tap.
Men hvis du fullføre s3p filen med beskrevet prosedyre, og deretter avslutte balun med riktig impedans (200 Ohm i mitt eksempel)
vil du få den riktige resultater.
Jeg håper det kan hjelpe.
Mazz

Takk igjen, Mazz.
Men jeg tror det er usannsynlig at vi koble en 50 Ohm motstander Terminator on-chip som delvis to port målinger krever tilkobling / kobles av Terminator.

Typiske papir håndtere slike on-chip test inkluderer:

YJ Yoon, YJ Yoon, L. Yicheng, RC Frye, MYALMY Lau, PRASPR Smith, LAAL Ahlquist, og DPAKDP Kossives, "Design og karakterisering av multilayer spiral overføring-line balunsDesign og karakterisering av multilayer spiral overføring-line baluns "Microwave Theory og teknikker, IEEE Transactions on, vol. 47, pp.. 1841-1847, 1999.

Men papiret nevner lite om utstyret satt opp.

Jeg la også merke til en papir bruker ufullstendige to port og en tredje åpner måling teknikk, jeg vet ikke om dette virker.H. Kai-Ye, H. Kai-Ye, H. Chia-Jen og L. Len-Yi, "Modeling metodikk for integrert fem port balun bruker to-port RF målingModeling metodikk for integrerte fem port balun bruker to-port RF måling, "i Radio Frequency integrerte kretser (RFIC) Symposium, 2005. Digest for Papers. 2005 IEEE, 2005, pp. 295-298.

Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Noen flere råd?
Jeg har til å løse dette problemet så fort som mulig.

Jeg tror denne måten bare kan overføre S2p til S3p,
ikke sant?

til mckinson,

selvfølgelig den delvise 2 port til 3 port transformere også noen metode for å overvinne samsvarer ikke skyldes nonideal belastning.

Jeg lurer på-kjeks teste metoden??

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back