Bandgap oppstart krets simulering og spørsmål

W

Warlike

Guest
Jeg designet bandgap spenning referanse og oppstart krets for det. Jeg har lest emner om BGVR og oppstart. Jeg bekrefter oppstart på denne måten: gjør VDD konstant verdi (eller bruk vpwl kilde og rampe på VDD), sette startbetingelsene for noder og gjøre forbigående simulering. Vref når ønsket verdi over tid 1-2 oss med oppstart krets og over tid 200-300 ms uten. Jeg har noen spørsmål. 1) Er denne måten å bekrefte oppstart rett? 2) Hva betyr steady state of BGVR? (Jeg mener null stat). Betyr det at BGVR ikke vil starte aldri eller det bety at BGVR vil starte over svært lang tid (~ hundre ms)?

1. Jeg tror det er riktig, men du må sørge for at de første forholdene er rimelig. 2. I null stat, ville bandgap referanse utgang være svært lav. Det vil bli sittende fast der for alltid og aldri begynne.

Hei, Ved siden av rampen VCC. Hvis BGR fikk Aktiver kontrollere signal, steg det når VCC er OK. Hilsen. ELE

1.Hva er din første seting for kretsen din eller hvorfor du gjør det? Fordi der har du en inable pin? 2. Gjennomsnittet Staten er en stabil tilstand, og i denne tilstanden VBGR ikke vil starte noen gang uten oppstart krets. [Quote = krigerske] Jeg designet bandgap spenning referanse og oppstart krets for det. Jeg har lest emner om BGVR og oppstart. Jeg bekrefter oppstart på denne måten: gjør VDD konstant verdi (eller bruk vpwl kilde og rampe på VDD), sette startbetingelsene for noder og gjøre forbigående simulering. Vref når ønsket verdi over tid 1-2 oss med oppstart krets og over tid 200-300 ms uten. Jeg har noen spørsmål. 1) Er denne måten å bekrefte oppstart rett? 2) Hva betyr steady state of BGVR? (Jeg mener null stat). Betyr det at BGVR ikke vil starte aldri eller det bety at BGVR vil starte over svært lang tid (~ hundre ms)? [/Quote]

Den bandgap krets har to stabile punkter. En er på null strøm og den andre er ved designet strømmen i sløyfen. For å hindre at kretsen for å få låst i null nåværende tilstand, oppstart kretser brukes. Men i virkeligheten er det parasittiske kapasitansen assosiert med hver node. derfor disse caps er tilstrekkelig til å bringe krets ut av null nåværende tilstand ... men dette kan ta uforutsigbare tid .... dermed å unngå slike uforutsigbarhet, er en oppstart krets brukt som sikkert hindrer krets å bli låst i null nåværende tilstand. Men det er svært usannsynlig at bandgap ikke vil nå fram til sin steady state verdien i det hele tatt uten en oppstart krets.

[Quote = absjoshi] Den bandgap krets har to stabile punkter. En er på null strøm og den andre er ved designet strømmen i sløyfen. For å hindre at kretsen for å få låst i null nåværende tilstand, oppstart kretser brukes. Men i virkeligheten er det parasittiske kapasitansen assosiert med hver node. derfor disse caps er tilstrekkelig til å bringe krets ut av null nåværende tilstand ... [/quote] Kan du forklare hvordan de parasittiske caps hjelpe deg å få krets ut av null staten? IMOs større parasittiske caps., Sannsynligheten for kretsen din kommer til aktive statlige synker ... [Quote = absjoshi] Men det er svært usannsynlig at bandgap ikke vil nå fram til sin steady state verdien i det hele tatt uten en oppstart krets. [/Quote] Det er ganske enkelt for en BGR å bli låst i null tilstand uten en oppstart ckt. Jeg har opplevd 10% svikt i mine chips som hadde oppstart svikt på grunn av en resistor være åpen i oppstart kretsen (som til slutt stengt oppstarten blokk)

hei kan noen pls forklare hvordan BGR oppnår null nåværende tilstand? Takk

[Quote = bharatsmile2007] hi Kan noen pls forklare hvordan BGR oppnår null nåværende tilstand? Takk [/quote] Når det er null strøm gjennom bjts, vil spenningen innspill til opamp også være på null. Det vil ikke være noen vesentlig forskjell mellom de to opamp inngangsspenninger som er på null. Så feilen amp vil ikke se noen problem og det vil ikke korrigere for det .. og det vil forsøke å undertrykke enhver forstyrrelse som fører til å bringe den ut av null nåværende tilstand. Så BGR kan alltid være i null-stat hvis det ikke blir tvunget ut av det ved en oppstart. Håper dette hjelper ...

Hei alle, ville du pls klargjøre meg på oppstart kretssimulering i BGR .. trenger jeg å koble til belastning (forbruk angitt for bandgap), mens forbigående simulering for oppstart krets? Takk

Jeg tror ikke du skal legge den bandgap kjernen., Du må ha bufret det. I alle fall oppstart bør være uavhengig av lasten.

hei krig som hva er det VDD rampe du brukt for simulering? Jeg designet bandgap spenning referanse og oppstart krets for det. Jeg har lest emner om BGVR og oppstart. Jeg bekrefter oppstart på denne måten: gjør VDD konstant verdi (eller bruk vpwl kilde og rampe på VDD), sette startbetingelsene for noder og gjøre forbigående simulering. Vref når ønsket verdi over tid 1-2 oss med oppstart krets og over tid 200-300 ms uten. Jeg har noen spørsmål. 1) Er denne måten å bekrefte oppstart rett? 2) Hva betyr steady state of BGVR? (Jeg mener null stat). Betyr det at BGVR ikke vil starte aldri eller det bety at BGVR vil starte over svært lang tid (~ hundre ms)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back