BandSolve for metallisk pbg

M

mikhust

Guest
Har noen kroppen prøver å beregne metallisk fotoniske band strukturer ved hjelp BandSolve?Hvis ja, så du plasmon band i H polarisering?

Takk.

Jeg har brukt bandsolve for bandet beregning av metalliske strukturer.Og jeg har observert de plasmon band.

Hei!
Visste du bruke BandSolve med kombinasjon av Fullwave?

Fordi, som jeg så, BandSolve basert på flyet bølge metode som egner seg bare på grunn av svært liten fylling brøkdel (si f <10%).Takk.

ja.Faktisk bruker bandsolve med fullwave er den eneste måten å simulere bandet strukturer av metaller.

Hi irfan1!
Det virker som du har erfaring i FDTD og PBG.
Jeg vil gjerne spørre deg:
Har du erfaring med absorberende betingelser slik PML eller UPML.Fordi, jeg prøver å bruke slike BC til dispersive materialer (som metaller).

Takk.

Vel, jeg dont har mye erfaring i FDTD.Men så langt jeg vet, i Fullwave, metaller kan ikke berøres grenser

OK.Takk.
Men jeg meaned at UPML BC bruk DH ordningen.Jeg bruker (i min kode Rekursiv convolution å inkludere Drude modell i FDTD), så jeg har noen tvil hvordan du kan inkludere BC til min kode.
Men uansett takk for svar.

irfan1 wrote:

Jeg har brukt bandsolve for bandet beregning av metalliske strukturer.
Og jeg har observert de plasmon band.

Kjære Sassyboy,
Som utgangspunkt kan du se eksempler gitt av Rsoft.Det er så mange eksempler.Du vil særlig finne fullwave og bandsolve eksempler veldig nyttig.I fullwave mest av strukturen eiendommene er parametrized.Åpne en av eksempel filer, deretter høyreklikker du en hvilken som helst objekt og observere funksjonen
er parametere.Deretter sjekke "Symbol" tab.

irfan1 wrote:

Kjære Sassyboy,

Som utgangspunkt kan du se eksempler gitt av Rsoft.
Det er så mange eksempler.
Du vil særlig finne fullwave og bandsolve eksempler veldig nyttig.
I fullwave mest av strukturen eiendommene er parametrized.
Åpne en av eksempel filer, deretter høyreklikker du en hvilken som helst objekt og observere funksjonen er parametere.
Deretter sjekke "Symbol" tab.

Jeg har ikke gjort noe steinhelle simulering.Men jeg kan hjelpe deg med å sette opp en metallisk pbg simulering.åpne filen: \ RSoft \ eksempler \ BandSOLVE \ pbgrect.ind.Denne filen er allerede satt opp for fdtd bandstructure simulering.Vi må velge en dispersjon modellen først.For metaller er det best å velge Drude modellen.Dette er standard dispersjon modell for metaller i Fullwave.Vi trenger også å informere løsningsvariabel for materiale dispersjon.Å gjøre dette klikker du den globale innstillinger og se dispersjon / Nonlinearity.Nå la oss sette materialegenskaper.Først må vi sette en referanse bølgelengde.Angi referanse bølgelengde i Globale innstillinger.For dette må du beregne imaginære og reelle delen av dielectric konstant ved referanse bølgelengde.Du kan bruke Drude dispersjon formel for dette formålet (Du vil også trenge plasma frekvens og demping koeffisient for metall du vil simulere).Tross alt, du vil gå til simulering kategorien.I simuleringen kategorien bør du sjekke Sim Metode alternativet FDTD.Dvs alle

Takk for det!Selv om jeg trodde du var henvise til metallisk PBG som rekke metallisert element ordne på et endelig substratet også kjent som høy-impedans overflaten.Faktisk jeg nå innser du henviser til uendelig utvide metallisk stenger.Jeg lærer noe nytt i dag.

En lyst til å prøve alle slags programvarepakken (eller fullwave teknikker) for å løse en eksakt problem.I dette innlegget brukeren er konsentrert på BandSolve for PBG problem.Derfor tror jeg det er riktig å diskutere bare på BandSolve.Men mange av oss gjør realisere evnen til HFSS Optimetrics løse PBG problemer.Jeg har stor tillit til dem.

Jeg lurer på hvordan du beregner band strukturer ved hjelp HFSS og optimetrics.Det ville være hyggelig å sammenligne nøyaktigheten og hastigheten på HFSS og Bandsolve

For generelle uendelig i omfang PBG strukturen i lærebok ved Joannopoulos, fart og accurary i BandSolve var vinneren.Men når strukturen er grensen av metall fly toppen eller bunnen eller begge, de BandSolve (PWE metode) er erstattet av Fullwave (FDTD metode).Dette har en tendens til å ta lengre tid å konfigurere parametrene riktig, det er dette jeg fant HFSS Optimetrics har kanten over Rsoft produkter.

Om teknikken for å bruke HFSS Optimetrics for PBG studie, vel det er ganske rett frem assumming brukerne er kjent med jevnlige betingelser, eigenmodes modellering og parametriske studien.

Jeg har hørt om materiale på simulering av PBG i HFSS Optimetrics.Men jeg aldri fikk tak i noen av disse materialene.Jeg brukte rekke kommersielle pakker og hadde i det siste fått råd av enkelte selskapets tekniske støtteteam.Så når jeg kommer til å bruke den lisensierte Ansoft pakkene, jeg kunne spurt tekniske forespørsler.Pluss jeg møtte sine gutter under en konferanse og fikk ytterligere hjelp.

Det finnes noen publikasjoner utgitt av Ansoft
står fyrene.To hovedtyper karer som vet mye om PBG er I. Bardi og R. Remski.Prøv å søke på Internett på en setning som "Remski PBG".Faktisk har jeg bare gjort det for deg.Jeg fått følgende resultater:

1. Frequency_Selective_Surfaces.pdf
2. HFSS_Vector_Field_Calculations.pdf

Det er flere søkeresultater, men noen linker er døde.Jeg håper dette hjelper!

Kjære venner:
Jeg er interessert i modellering PCF bruker FDTD.Jeg har et viktig spørsmål.
Jeg ønsker å beregne effektiv indeksen bruker FDTD programmet.En masse papirer si at vi må ta fst Fourier transformere til utgangen av FDTD programmet deretter får effektiv indeksen.Kan du forklare meg hvordan du får effektiv indeks fra FDTD programmet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back