bandstop stripline filter

D

dch316

Guest
hei,
Jeg ser etter et stripline konfigurasjon av en svært smale band bandstop filter.Jeg hadde en titt på Microwave Filter Impedans Matchende og kopling Structures - (Matthei) men det er bare ett design.Kan noen gi meg noen forslag?
mer detaljerte, filteret skal avvise 2,047 GHz og bør tillate å passere med mindre enn 0,1 dB innsetting tap 2,223 GHz.Jeg antar at filteret vil kreve en stor ordre, vil ikke det?
takk u alt på forhånd
hilsen

Du bør sjekke
RF Circuit Design Theory og Programmer Ludwig Bretchko og RF_DESIGN_GUIDE_Peter_Vizmuller

En høy bestille Butterworth eller Chebyslev filter design bør være det du trenger, men på frekvensbåndet som du jobber et par microstrip linje filter kan være en god idé.

Gupta-Microstrip linjer og Slotlines

takkeside gorilla,
Saken er at jeg er begrenset til bruk stripline (triplate) og ikke microstrip.Som alle substrates er lossy Jeg har ikke kunnet finne noen interdigital stripline filter design med mindre enn 1 dB for innsetting tap, tar hensyn til at jeg trenger en 20 dB avslag på 2.047, og at frekvensen er så nær 2.223 så høy Bestillingen er en nødvendighet.
Kanskje det ikke er mulig, og jeg bør bruke en hulrom filter eller bare avvise 10 dB i stedet for 20.Jeg skal prøve.
takk u anyway
hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back