Batterilader i UC-systemet

T

togarha

Guest
Hei!

Jeg vil legge til en batterilader til et batteri administrert system.Den har 4 Ni-MH (eller Ni-Cd) batterier i serie (som sørger for 4.8V) og lastes ned til 3.3V med LDO lineær regulator.

Jeg vil legge til en batterilader for å lade 4 batterier hvis jeg kobler systemet til en ekstern 12VDC strøm.

Problemet er at jeg kan bruke Ni-MH eller Ni-Cd eller alkaliske batterier, så hvis jeg legger til laderen jeg kan ha inne i systemet alkaliske batterier koblet til laderen.Det er en lader kontrolleren som unngår problemet å ha alkaliske batterier koblet til den?

Takk på forhånd,

Vennlig hilsen

First off, i en batteridrevet program jeg prøver å aviod bruke spenningsregulatorer eller noe som krever dem, men noen ganger er det uunngåelig.

Hvis du kan kjøre minst en mikrokontroller uregulert, så kan du bruke en analog inngang til å måle en LED.Jo høyere leser lavere spenning, enten du bruker en aritmetisk subroutine eller et oppslag bord er ikke kritisk.

Sporing batterispenningen under utladning vil gi noen indikasjon på kjemi-eg noe over 5V76 er en primær.Utover at alle nikkel batterier vil se like ut, bare varigheten av avgiften vil fortelle deg om det hadde kadmium eller hydrogen.Du kan også implementere en test utflod å bestemme indre impedans, men det ville ikke garantere nøyaktige resultater.

Ja jeg er sikker på at jeg har sett en lader kontrolleren som kan gjenkjenne et alkalisk primære, men jeg tror ikke jeg har sett en som kan håndtere NiMH og NaCd i tillegg

Hai

Her fant jeg en batterilader materiale

http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc1659.pdf

Håper dette hjelper deg

Nandhu

Vær oppmerksom på at Ni-MH-batterier har 1.2V når de er utflod så hvis u belaste en vanlig Ni-MH-batterier sin spenningen når 1,4 v og når u har 4 rekke av dem samlet spenning på enheten blir 5.6V.
Standard spenning for alkaliske batterier er 1.5V. Så total volatge av fire av dem blir 6V.

Med en enkel spenning compratore u kan finne ut om de battries er Alkalin eller Ni-MH 5.6V årsak og 6V kan lett bli oppdaget.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back