BCD Rotary bytte: debouncing neede?

S

suryakant

Guest
Jeg bruker BCD roterende brytere for lesing innganger.
Betyr det må debounced?
i noen kritisk del jeg ikke har råd debounce forsinkelse

Eventuelle forslag til problemet?

suryakant,

De fleste svitsjer må de-retur, vil du kanskje se på produksjonen av deg under et omfang når den skifter å sjekke hva det gjør.

Den gode nyheten er at du kan gjøre de-bounceing i maskinvare hvis det er nødvendig.
Dette kan være så enkelt som å legge til en kondensator fra produksjon av bryteren til jord, eller du kan kreve noe mer sofistikert maskinvare, kanskje en Schmitt-trigger, eller noe.

Sjekk ut hva din bryter faktisk forsøker deretter legge en appropriatly størrelse cap, så hvis det ikke fungerer du kunne se opp slå debouncing maskinvare på nettet.

Maui

Uten mer informasjon, kan vi ikke svar på spørsmålet ditt.
Hvis systemet vil bli negativt påvirket av bryteren sprett, så det må debounced.

Hvis du bruker mikrokontroller dont nød debouce component.Ideal programvare må bruke timer tick.

Ideal programvare nedenfor

1-først-fra kaldstart
2 Velg et tidsur og sett fastsette tid og generere software interrupt (sample 5msec eller annet) og sett vaktbikkje timer større og programvare timer hake (kanskje 8msec)
3-inital alle porter og noen værer
4 Velg en port pin for å se med osiloscope. (Denne gang alle Task TIMES)

***** Hoveddelen GANG ******
5-Sett denne porten (Denne staten starter viktigste og denne gangen osiloscope gå til høy)
6-Skrive hele programmet oppgaven (BCD lese, vise, input lesing, skriving output ,,,,,,)

7-Reset på utvalgte ser havn. (Og nå osiloscope gå til lav)
8-Reset vaktbikkje timer
8-WAIT Timer int
9-Hvis timer int kommer gå til 5 (hoveddelen)

Hvis bruk denne type programvare trenger ikke noe debounce circuit.Read første scan (hver sløyfe navn) bcd bryteren og lese andre skanning hvis lik din lesing ok.If ikke lese again.This type programvare kan generere ubegrenset stykke timer.All plc arbeider dette prinsippet .

fuzzy skrev:

Hvis du bruker mikrokontroller dont nød debouce component.Ideal programvare må bruke timer tick.

Jeg tror her debouncing er ikke saken.
når du chang bryteren stilling BCD bryter
løpet av mikro kontrolleren fungerer, MCU bare lese bytte posisjon når det kommer til subroutine lese bryterne, spiller det ingen rolle du har endret den completly.
Jeg tror du har å bruke en mer bryteren.når du vil endre plasseringen av BCD bytte, etter at du trykker på bryteren.det vil få data bare når du trykker på bryteren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back