Beckman industriell circuitmate 9020 oscilloskop

M

Marco Antonio

Guest
with the front control but the focus is normal.

Problemet med denne oscilloskop er at jeg ikke kan styre intensiteten
med fronten kontroll, men fokuset er normalt.Det begynte da jeg var å sjekke med komponenten tester og motstanden R504 brant, jeg fant den transistor T515 åpnet så jeg erstattet motstanden en de 3 transistor T501, TT515, T502 men ingen hjelp.Jeg sjekket verdiene av VR565, VR564, VR566, VR562, R563, R561, R560, R559 alt normalt.
Continuty til G1 fra VR566 normalt.Hva annet kan jeg gjøre.
Jeg vil sette pris på din hjelp.
rgds
Marco
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei!

Jeg har noen forslag!

*** Først av alt må ta den største forsiktighet ved måling i CRT rutenettet / Cathode krets som en tilfeldig test-prod slip vil ødelegge CRT!***

*** Du trenger en testmeter med 2.5kV isolasjon eller helst flere *** for følgende tester!

Sjekk først og fremst spenningen over ZD502 - dette må være 100V ca - dette er *** Negative GB kilde *** for CRT rutenettet / katode krets, og hvis ZD502 er s / c eller leaky du vil få maksimal intensitet med ingen kontroll over det.Hvis du er tvilsomt om å gjøre testene, så fornyer R559 - R561 *** og *** R563 med VR37 - vurdert HV motstander (Farnell), så passer en ny Zener (BZT03C100) i ZD502 posisjon, deretter fornye intensitet min / max forhåndsinnstillinger VR564/VR565 og sørge for at kunden Intensity kontrollen VR566 har ikke en dud spot!

Neste må du sjekke 33V rettet supply tvers ZD501 fra den rosa / hvit / orange leder (6.3V heater/31V) sekundære av transformatoren - du kan like godt erstatte alle disse komponentene hvis du er usikker på om 'em - de er billige nok!Bruk en BZT03C33 for ZD501.

Det ser du også har fått en feil i EHT forskrift systemet siden R504/T515/etc har mislyktes.Erstatt R516/R517/R590 som et sett sammen med de tre BF459s som et sett - lekkasje i noen av dem vil ødelegge de andre!Den EHT tilbakemeldinger motstandene er R508/R509 - bruk VR37 HV typer for utskiftning formål!

Den usannsynlige den '741 IC505 har mislyktes, men for hva det koster torv det ut hvis du ikke er sikker!Systemet fungerer som en variabel motstand dannet av de tre transistorer mellom ve retur av EHT tripler D502-D509 og chassis under kontroll av IC505 og EHT forhåndsinnstilte VR510.

Takk for innlegg krets pakke - den hjelper andre svare på dine spørsmål!

Good Luck!

Chris Williams

Chris
takk for info Jeg vil ta affære om det og jeg vil råd av resultater.
rgds
marco

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back