Beginer å Programmable Logic Chips

M

marifhossain

Guest
Jeg ønsker å redusere antall logikk sjetonger i design mitt.Så jeg fant ut at PAL, jenter, FPGA kan hjelpe.

Jeg trenger noen gode dokumentasjon for å starte og forstå forskjellene i PAL, GAL, FPGA etc.

Jeg er en C programmerer.Kan jeg programmet gals, PALS & FPGA med C?

Hvis jeg kan (med C) er det noen programvare fortrinnsvis gratis eller demo å starte?

Hvis jeg trenger å lære VHDL noen god dokumentasjon er adviceded og også noen VHDL tolk eller kompilatoren (kan være)?

Jeg har en universell programmerer som har evnen til programmet Programmable Logics.

For dokumentasjon på PAL, GAL, FPGA Google dem.God dokumentasjon er også tilgjengelig på www.altera.com.
De kan programmeres med SystemC.Noen verktøy med C er fortsatt i forskning.
Gratis demo-versjoner med VHDL / Verilog er tilgjengelig fra ModelSim (Nybegynnerversjon) & ActiveHDL.
En god dokumentasjon for VHDL er tilgjengelig på
http://www.altium.com/learningguides/TR0115_VHDLSynthesisReference.pdf

PALS og jenter blir gamle.Gå med FPGA hvis du kan.

C er ikke en parallell prosessering språk.Det er noe eksotisk C-til-FPGA verktøy, men du vil få det bedre med VHDL eller Verilog.

Jeg liker Xilinx FPGA.Du kan laste ned deres gratis ISE WebPACK fremveksten verktøy.Den støtter deres mindre FPGA.
http://www.xilinx.com/xlnx/xil_sw_updates_home.jsp

bare lese noen del av det ... veldig god på FPGA-arkitektur ....

et eksempel kapittel 3 fra

Code:

FPGA-basert system design

Wayne Wolf, Princeton University

ISBN: 0-13-142461-0

Utgiver: Prentice Hall PTR

Copyright: 2004

Format: Cloth Bound w / CD-ROM, 576 pp.

Publisert: 06/15/2004

Jeg er redd u burde vite Verilog HDL eller VHDL.det brukes mye og viste seg å være den beste måten så langt.Systemet C og håndtak C er en ny måte og den relative programvareverktøy fungerer ikke riktig så langt.

JEG dont overveie en C programmerer kan lett å lære VHDL (HTV) programmering,
for RTL er nevnte det om HW iverksette (loic design (DFF, Latch, MUX, FIFO, RAM, ROM ))...
kanskje en god firmware programmering er lett å lære VHDL, men for C-programmering
Jeg foreslår at du leser login Design Prinsipp / Computer Architecture først, er det sentrale punkt ikke hvordan du skal bruke gals, PALS og FPGA, sentrale punkt er Concept of Computer Architecture / Logic Design Principle!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back