Beregning av parallelle tilbakemelding på oscillator design

G

gecky

Guest
Oscillator design fremgangsmåten krever en å matche avslutte porten slik at input refleksjon koeffisient, gamma-i> 1.

Hvordan beregne om en parallell tilbakemelding krets har gitt en lasting som møtte dette kravet?(tilbakemelding banen mellom drain og gate av en FET)

Jeg designe et DRO med parallell tilbakemelding for sin fortjeneste av konvertering gevinst.Jeg er også på utkikk etter en modell av et dielektrisk resonator koblet til 2 microstriplines (se mitt tidligere innlegg).

Takk!

De negative motstand eller refleksjoner coeficient> 1 er 1 port krets.For eksempel hvis du utformer en DRO at DR er koplet til Gate porten og kilden er lastet med en kondensator når utgang koblet til avløpet, kan du se første ved porten, tune kilde og avløp laster parametere for en negativ motstand ved porten porten og legg i DR.Egentlig må du mye DR på et spesielt punkt langs thr TR av porten.
For parallelt tilbakemelding (DR er koplet til Drain og Gate) kan du gjøre flere ting:
1.Åpne loop tilbakemeldingene riktig (Når du åpner loop du endre det slik at du må åpne med høy impedans punkt eller å laste den åpne sløyfe riktig), og deretter se etter G> 1 og fase etter behov.
2.Spill med kretsen parametere og se på load-port på kilden i ditt tilfelle.For oscillasjon finner du S11 kurve hele veien går klokken klok men ved svinging frekvensen det endrer retning og går oposit veien og igjen klokken klok.
3.Se på en åpen port.For eksempel bare se på gate-porten (Porten er fortsatt lastet av DR som også koplet til Drain.) Du må ha to forhold:
a.Negativ motstand (Eller S11> 0dB)
b.Ved resonans er det en parallell krets.Det betyr S11 går fra uper side av smit diagrammet til ned side.
4.Bruk ADS simulator med Oscport eller Ostest.

DJ

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back