Berenger er perfekt tilpasset Layer

A

aze

Guest
Har du noen ideer om bruk Berenger's PMLs på 3DFDTD simulering.

Prøv UPML basert tilnærming, mye enklere å forstå og gjennomføre.

for UPML det er et helt kapittel i boka "fremskritt innen beregningsorientert elektrodynamikk '

Se også for papers by SDGedney, er han den som foreslo denne formelen, og skrev ovenfor kapittel.

Papers by D. Sullivan kan også hjelpe u å få følelsen av en slik tilnærming.Han foreslo en lignende unsplit method.Also sin bok om FDTD er et eksempel på kode (wih noen feil jeg nødt til å advare u) men igjen det vil hjelpe u få en accurte bilde av disse metodene

Hei settmar,

Jeg kan ikke få boken eller avisen,
ønsker du vennligst å laste dem opp.

Takk

GEDNEY avis her
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg succed til uilt en 3D FDTD-koden ved hjelp UPML så hvis du er interessert så kontakt meg på denne mal / microwave_tetuan (at) yahoo.com

Hei helio1972
I det øyeblikk jeg bygge en 2D FDTD-koden ved hjelp UPML i MATLAB, men det fungerer ikke.Jeg gjorde sjekke alt, men finner ikke hvor problemet er.Så kan du laste opp din versjon for meg å snakke med?Mange takk!

Hei,
Jeg har forsøkt å skrive en matlab kode basert på TF / SF metoden 2D FDTD med Berenger's PML.Jeg beregnes feltene bygge en look-up table spesifisert i Taflove bok.
Jeg møtte tre problemer når jeg kjører simuleringen;
1) Det er mange refleksjoner (10% av omfanget av hendelsen feltet) i beregningen plass når det ikke er scatterer.

2) TF regionen lekkasjer feltet i SF regionen.

3) Når jeg plassere en PEC fly i beregningen plass, forsvinner H felt på kanten av PEC platen aldri.

Har en anelse om hva jeg gjør galt?

Takk

Hei fyrene,

For tiden er jeg jobbet på Berenger's PML.Jeg bruker Sullivans bok som referanse, og jeg klarte 2D program i Fortran.Jeg har imidlertid vanskelig å gjøre det i 3D.Kunne noen gir noen råd?

Alle som har 3D-koden enten Matlab og Fortran?Jeg kan kontaktes emkenkyu (at) yahoo.com

TQ

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back