bestemme ADC bits og hastighet

F

fanshuo

Guest
Hei,
Jeg er ikke helt klart om forholdet mellom mottakeren datahastigheten og ADC hastighet (samplingsfrekvens) og hva mottakeren spesifikasjonen vil avgjøre antallet ADC bits.

Thanks a lot.

Kanskje disse lysbildene fra PHILLIPS vil hjelpe.

http://www.wic.org/events/2005/WIC2005_adconverter.pdf

vel, takk pit1000
men jeg vil ha en mer detaljert matematisk forhold

) ≥ 2(frequency of input signal) is the required condition and is called nyquist criteria....

prøvetakingen hyppigheten av data (f r)
≥ 2 (frekvens av inngangssignalet) er ønsket tilstand og kalles Nyquist kriterier ....
antall biter av ADC biter avhenger av nødvendige oppløsning og hastighet av mottakeren ...

og hva er inngangssignalet frekvens? Det er båndbredde eller senter frekvens?

så bits / sekund av ADC = datahastighet på transceiver?

Den Nyquist Shannon sampling teorem sier at
and the sampling frequency is greater than twice the signal bandwidth."

"Nøyaktig rekonstruksjon av et sammenhengende gang baseband signal fra prøvene er mulig hvis signalet er bandlimited
og samplingsfrekvensen er større enn to ganger signal båndbredde.

Mer informasjon:

h ** p: / / en.wikipedia.org / wiki / Nyquist% E2% 80% 93Shannon_sampling_theorem

Jeg er forvirret,
så hvorfor disse signal på flere GHz bærefrekvens men med flere MHz båndbredde kan ikke direkte AD konverteres ....

hva jeg mente med innspill frekvens er den høyeste frekvensen av signalet ....det er det Nyquist kriterier betyr grovt ....

Hi fanshuo:
Det er ikke vanlig å AD konvertere signaler ved flere GHz grunn av svært vanskelige design problemstillinger knyttet til kretser som opererer på slike frekvenser ...
Derfor er det lettere å konvertere de signaler ned til baseband før du bruker ADC, hvor viktig tema for sin samplingsfrekvens er signalet båndbredde (vanligvis av flere kHz eller MHz) ...
For oppløsning, er startpunktet den nødvendige SNR i ADC, ved hjelp av kjente uttrykket SNR = 6,02 * biter 1,76

faktisk er det ikke lett å både bli høy hastighet og oppløsning

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back