betyr dette konstant spenning referanse fungere?

Y

yikwon

Guest
Jeg trenger en spenning referanse (1.5V).så, jeg designet referanse krets.
(* se vedlagt fil)

Jeg lurer på at denne kretsen er rett operasjon eller ikke.fordi vdsat er ca 55mV men (vgs-vth) er-50mV Så jeg tror dette Transistor er i triode regionen.derfor i opnion min, er denne kretsen ikke fungerer.hvordan tror du om det?

(* vi kan bare bruke gjeldende under 50nA.)

pls.anwser meg.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hvis | Vds |> | Vdsat |, og (Vgs-Vth) <0 (for PMOS) er transistoren arbeide i metning regionen.Du kan se om Vds er mindre enn-55mV

Hva nøyaktighet trenger du?Det er 3 pin regulatorer tilgjengelig fra Microchip som 1V5 til 1% toleranse.Du kan også bruke en TLV431 (lav spenning versjon programmerbare zener) med programmering motstander.

Hvordan kan du bevise at vo er konstant spenning?
Det er mange regulatoren i læreboka, som David Johns and Paul R. Gray.

dodoro skrev:

hvis | Vds |> | Vdsat |, og (Vgs-Vth) <0 (for PMOS) er transistoren arbeide i metning regionen.
Du kan se om Vds er mindre enn-55mV

yikwon

BTW, hvordan kan jeg backnote de OP data som Vth, Vdsat, akkurat som vises øverst bildet?

Er dette en ny funksjon i Cadence som trenger andre lisens?Lagt etter 7 minutter:normalt når vgs <Vth, er det i svak inversjon området, faktisk subthreshold nå.Det fungerer fortsatt.

Hvis du strømmen er bare 50nA, som er det eneste området enheten kan fungere

Jeg tror alle transistorer i metning.Bare sjekk ur spørsmålet.Vdsat = Vgs-Vth.Vds skal være større enn Vdsat for å holde transistor i metning.Her er alle transistorene har Vds større enn Vdsat.slik at alle er i metning.

waxtomato skrev:

yikwonBTW, hvordan kan jeg backnote de OP data som Vth, Vdsat, akkurat som vises øverst bildet?Er dette en ny funksjon i Cadence som trenger andre lisens?
Lagt etter 7 minutter:
normalt når vgs <Vth, er det i svak inversjon området, faktisk subthreshold nå.
Det fungerer fortsatt.Hvis du strømmen er bare 50nA, som er det eneste området enheten kan fungere

De er i sub-terskel regionen, fordi strømmen er så små som 28nA.

kan du fortelle meg hvordan denne kretsen arbeide?Og hvordan utgangsspenningen kan være konstant?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back