Bezier interpolator i en FPGA

U

uglyduck

Guest
Hei!

Jeg jobber på en liten CNC prosjekt.Jeg ønsker å utvide det med en kurve interpolator.
Does noen er klar over FPGA synspunkt på hvordan man skal utforme et Bezierkurve med programmerbare logiske?
Anta at jeg har fire referansepunkter, som i figur: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Bezier_curve.svg [/ img].Hvordan beregne kurven ved hjelp av en FPGA?
Please, vil enhver kilde til informasjon, f.eks eller lenke hjelp, særlig hvis det er om FPGA.

Takk!

Du kan gjøre alt på en FPGA! ..Men først må du gjøre en anylisis av algoritmen. Hvordan kan det kartlegges .. Hva er den numeriske representasjon nødvendig. Så hvordan du kan hente parallellisme fra den valgte algoritmen. Når du er tydelig på at du kan starte kodingen. Jeg nettopp ferdig et prosjekt som involverte noen interpolering. Men er nok veldig forskjellig. Det ene var en bivariate polynom interpolator over et begrenset felt. Det betyr at alle arithmetics er beregnet ved hjelp av Galois teori om felt.Algoritmen implementert var svært sekvensiell så veldig vanskelig å parallelise. Men ny forskning har kommet opp med gode tilnærminger .. hva jeg vil formidle deg. Er det kartlegging av algoritmen til en svært parallelt plataform ikke være lett. Men hvis Området er ein varm. Se en siste papirene til reseach. IKKE BØKER .. bøkene er veldig igjen i teknikkene. Se etter siste publiserte forskningsrapporter.

lykke til .. følte jeg mistet da jeg startet. Selv trodde jeg ville miste meg kort. Men litt etter litt hele startet å falle på plass!

Hei!

Vel, takk for svaret.Men det gjorde ikke hjalp meg.
Kodingen i seg selv er ikke et problem.Og parallellitet - det er den mener er FPGA best i. Jeg ønsker å høre om algoritmen.
Det er ikke vanskelig å finne informasjon om Bezierkurver - bare se på Wikipedia.Men det later til at likningene gis det ikke er nok.Jeg savner noe som forteller at matte med ekte maskinvare.I prosjektet mitt vil jeg bli gitt bare flere referansepunkter - så hvordan å avlede den diskrete (egnet for FPGA) algoritme og deretter beregne kurven?
Har du noen nyttige artikler om det?Bøker?Linker?Forelesninger?Informasjon eller hva?

Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back