bidra til å identifisere en zener diode

S

sergioems

Guest
automatisering av porten min stoped fungerer. Jeg fjernet det sentrale styret og etter litt søk fant en zener diode brent. Jeg prøver å erstatte det, men ingen bokstaver på det bare en blå linje ingenting mer. Vet noen noen måte å identifisere denne zenner? takk på forhånd

Hi! Det er lett å gjøre hvis du har en god lab. forsyning med justerbar strømbegrensende! 1) Slå på tilbudssiden, setter sin utgangsspenning kontroll omtrent halvveis - dette vil gi 12-15V med de fleste enheter, 2) Slå den nåværende grense kontroll fullt mot klokken for å gi null eller minimum dagens o / p, deretter kortslutte utgangen med et par croc-klipp leder eller test-prods. Ingen skade vil bli gjort dersom tilbudet er begrensende riktig! 3) sakte forhånd gjeldende kontroll inntil 5 mA viser på den aktuelle skjermen. 4) Koble ledningene fra strømforsyningen til enheten du ønsker å teste, deretter bruke en DVM å måle spenningsfallet som følger: - a) En lesning av 0.25V eller mindre indikerer en kortsluttet / lekk enhet, b) En lesning av 0,5 til 0.7V indikerer fremover - biassed ordinære eller zener diode - reversere fører fra PSU - den DVM vil nå vise ca. zener spenning for en zener - hvis ikke dagens renn prøve å skru opp spenning - fortsatt ingen strøm indikerer et vanlig diode OR zener høyere enn de tilgjengelige max PSU spenning; c) Ingen nåværende enten omvendt indikerer en o / c-enhet! Håper dette hjelper - Jeg skal legge ut en skisse hvis det ikke klart! Chris Williams

Jeg har en kraft suply. Men hva er DVM? Også jeg glemte å nevne at på siden av denne brutt diode det finnes andre likeverdige, men gode. Kan jeg bruke de gode til å identifisere og etter erstatte den ødelagte en? Hilsen

Vær forsiktig når du slår enheter med skadet Zenerdiodene. For lenge siden jeg jobbet på en elektronisk krets, forårsaket et problem en Zener å brenne, og rett etter at en cap eksplodere sende korken kroppen som en kule blir skutt fra et gevær! Spenningen på hetten økt nådde en verdi større enn cap ble vurdert for, fordi Zener ikke var i arbeid lenger Det kan være farlig.

[Quote = Chris56000] 2) Slå den nåværende grense kontroll fullt mot klokken for å gi null eller minimum dagens o / p, deretter kortslutte utgangen med et par croc-klipp leder eller test-prods. Ingen skade vil bli gjort dersom tilbudet er begrensende riktig! [/Quote] Jeg ville heller bare sette Zener i serie med en motstand. f.example en 10 kiloohm. Da den nåværende ville være lav hvis Zener spenningen er lav, og hvis zener spenningen er høy, så liten effekt ville skje inne i Zener fordi gjeldende vil bli mindre. Hvis du bruker et digitalt voltmeter for å måle spenning, trekker det nesten ingen strøm slik at målingene blir helt riktig.

Hi! Beklager - DVM refererer til en vanlig hobby-type digital multimeter - den trenger ikke å være noe spesielt! Chris Williams

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back