bilbatteri spikes n støy

E

erio

Guest
hei alle ...
Jeg ønsker å spørre, og håper alle dere kan hjelpe meg ..
hvordan jeg eliminere pigg og støy fra bilbatteriet?eller minst minimere den ..
jeg har lite problem på min prosjektet enheten, hvis jeg starter motoren enheten er feil ..

kan noen ha designe hvordan du kan filtrere spiker og støy fra bilbatteri?

beklager for meg dårlig engelske, i hove alle dere forstår hva jeg mener ..

Takk og vennlig hilsenErio

Prøv makt linjestøydemper som den første på denne siden
http://www.electronixwarehouse.com/car/accessories/noise-sup.htm

Disse filtrene er generelt inductors plasseres i serie med 12 V kraftlinje og kondensatorer koblet på tvers av linjene.Et eksempel krets kan ses på

http://linuxcar.sone.jp/reg.en.html

Du kan eksperimentere med hva inductors og kondensatorer er lett tilgjengelige for deg.Kontroller at IC kan håndtere det gjeldende at prosjektet uavgjorte.Inductors fra "skrap boksen" er ikke merket med en Karakter, så det kan være vanskelig å bedømme.Hold deg unna inductors med veldig fine ledninger.Tegn på at spole ikke kan håndtere den nåværende er spole blir varm eller filteret synes ikke å jobbe hele tiden.Dette er tegn til at IC er saturating.Ett sted å lete etter inductors er en død PC strømforsyning.

Pass også på å bruke kondensatorer med et minimum 25V vurdering.En 50V vurdering ville være bedre.

@ Banjo: takk for ideen .. prosjektet mitt trekker bare 150mA .. utgangspunktet mitt prosjekt er bil Startsperre ..den implementere touch-bryteren for å aktivere tenningen krets av bilen ... så hvis du ikke berører trykksensor motoren wont start .. er imidlertid kretsen så følsom for motoren spy eller pigg fra bil krets .. når vi starte motoren, noen ganger er det falske utløste ..beklager for meg dårlig engelske, jeg håper alle u guys forstår hva jeg mener ..

takk

banjo skrev:

Disse filtrene er generelt inductors plasseres i serie med 12 V kraftlinje og kondensatorer koblet på tvers av linjene.

OK, touch brytere er svært følsomme.Dette kan være utstrålt støy enn utført støy via strømforsyningen.Siden gjeldende uavgjort er så lav, her er hvordan du feilsøker.Få en ni volt transistor batteriet og koble denne til din makt krets stedet bilbatteriet.Hold kretsen koblet til bakken som er bilens ramme.Bare koble de ni volts batteri på 12 V input til krets og bilens ramme.Start bilen og se om det samme problemet eksisterer.Hvis problemet forsvinner, og støyen er gjennomført på 12 V input til kretsen din.(Jeg antar at kretsen inneholder en lineær regulator ned til litt lavere spenning som 5 V. Hvis dette er tilfelle, så du har nok takhøyde til å redusere innspill fra 12 V til 9 V. Hvis du bruker 12 V direkte , så du må kanskje ta med to 1,5 V batterier i serie med 9 V.)

Hvis problemet vedvarer, så støy er enten utstrålte gjennom luften og blir plukket opp av touch plate, eller støyen blir utført gjennom bilens ramme som er grunnen krets av det elektriske systemet.Å avgjøre hvilket vil du bli bedt om å fullstendig flyte din krets.Fullstendig isolere din krets.Du vil sannsynligvis være nødt til å erstatte vanlig utgang med en LED for å se hvordan tilstanden din krets er i. Hvis støyen er igjen når helt isolert, så er dette utstrålt støy.

En siste tanke, siden din krets er invalidiserende tenningen, er det mulig at støyen kommer i fra utdataene wire som ville slå av tenningen.Det kan hende du trenger en stafett der, eller i det minste bedre isolasjon mellom sjåfør og produksjonsgapet krets.

Med hensyn til CMOS kommentar om aktiv krets, jeg har demontert filtrene både fra Radio Shack og den lokale Bildelforretninger.De inneholdt bare inductors og kondensatorer.Noen kan inneholde aktive kretser, men jeg tviler på de som selger for $ 20 og kan håndtere 60Amps ha noen aktive komponenter.Bare min mening.

banjo skrev:

OK, touch brytere er svært følsomme.
Dette kan være utstrålt støy enn utført støy via strømforsyningen.
Siden gjeldende uavgjort er så lav, her er hvordan du feilsøker.
Få en ni volt transistor batteriet og koble denne til din makt krets stedet bilbatteriet.
Hold kretsen koblet til bakken som er bilens ramme.
Bare koble de ni volts batteri på 12 V input til krets og bilens ramme.
Start bilen og se om det samme problemet eksisterer.
Hvis problemet forsvinner, og støyen er gjennomført på 12 V input til kretsen din.
(Jeg antar at kretsen inneholder en lineær regulator ned til litt lavere spenning som 5 V. Hvis dette er tilfelle, så du har nok takhøyde til å redusere innspill fra 12 V til 9 V. Hvis du bruker 12 V direkte , så du må kanskje ta med to 1,5 V batterier i serie med 9 V.)Hvis problemet vedvarer, så støy er enten utstrålte gjennom luften og blir plukket opp av touch plate, eller støyen blir utført gjennom bilens ramme som er grunnen krets av det elektriske systemet.
Å avgjøre hvilket vil du bli bedt om å fullstendig flyte din krets.
Fullstendig isolere din krets.
Du vil sannsynligvis være nødt til å erstatte vanlig utgang med en LED for å se hvordan tilstanden din krets er i. Hvis støyen er igjen når helt isolert, så er dette utstrålt støy.

Fullstendig kobler touch plate fra krets med strømkilden er den 12 V bil-system.Er det stabilt?Hvis støyen ikke er til stede, så alle problemer oppstår med touch plate.

Filtrering ta tallerkenen avhenger helt av hvordan du oppdager berøring.Det finnes flere metoder.Den capacitance metoden registrerer endringen i kapasitans når platen er berørt.I disse metodene, kan du noen ganger legge en serie spole eller en serie motstand til kabelen kobler berører platen til kretsen.Serien element tendens til å danne en low-pass filter og begrenser støy impulser plukket opp av berøring plate.

Hva er din touch plate?Vi hadde problem for mange år siden med en touch krets.En fluoriserende displayet bak styret vårt var utstråler mye støy.Løsningen ble å plassere en grunnplanet bak trykksensoren.Dette endret den totale kapasitans og vi måtte retune alt, men det hjalp virkelig.

Jeg tilbrakte flere år arbeidet med touch sensorer.Få en trykksensor som arbeid er bare første skritt.Gjør systemet immun mot falske veksling er ikke lett.Ett triks er å plassere en annen sensor rundt eksisterende sensoren.Falske utløser vil påvirke både sensorer samtidig.Derfor må du teste for touch hendelser på den første primære sensoren og ikke på andre vakt sensoren.Vi brukte en microcontroller å oppdage rører.Jeg skrev mange assembly-kode for å utføre filtre av rå touch data.Hvis du bruker en mikrokontroller, kan du kreve at berøring platen fortsatt bli berørt for et sekund eller så?Dette skal eliminere effekten av falsk støy.

banjo skrev:

Fullstendig kobler touch plate fra krets med strømkilden er den 12 V bil-system.
Er det stabilt?
Hvis støyen ikke er til stede, så alle problemer oppstår med touch plate.

En 50 HZ nynne detektoren fungerer bare i områder nær powerlines.Hvis du kjører bilen inn i landet fra powerlines kan bytte ikke fungerer lenger.Husk at 50HZ nynne en mann gjort effekt, ikke et naturlig én.

Siden driftsfrekvensen er så lav, vil jeg plassere en lavpassfilter mellom touch plate og undersiden av Q1.Bruk en motstand mellom touch plate og foten av Q1 og en kondensator fra undersiden av Q1 til 12 V rail.Dette danner et lavpassfilter.Den 3dB frekvensen til filteret er 1 / (2 * pi * R * C).Du vil ha 50 Hz signalet skal sendes unattenuated, så angi frekvensen mye høyere enn det.Prøv R = 10K og C = 0.1UF.Dette gir cut-off frekvens på ca 159HZ.Test om du er stabil, og også teste hvis bryteren fortsatt fungerer.Hvis den stabil, men bryteren til å avslutte arbeidet, deretter lavere motstanden verdi å øke cutoff frekvensen av filteret.Hvis det fortsatt ustabil, men bryter fortsatt jobber, øker motstanden til lavere cutoff frekvens.

En forsinket funksjon i PIC er enkelt.Du bare har et tidsur som branner hvert så mange millisekunder.Så hver gang timeren brannene du teste om touch-bryteren er aktiv.Hvis bryteren er aktiv, increment en teller.Hvis bryteren ikke er aktiv, null telleren.Deretter oppgir at den forsinkede utgang krever en teller verdi av 100, for eksempel.Dette sikrer at bryteren har vært stabil på 100 intervaller av timer vår.Det er veldig likt å bytte debouncing, bare timer med lengre intervaller.

circuit is bad in many respects.

Touch
kretsen er dårlig på mange måter.Som banjo avklart, kan det ikke fungere i en bil.Hvis jeg husker rett, det er nok av søknad kretser for kapasitiv (høyere frekvens AC drevet) touch sensorer med opptil tilgjengelig på internett.Det er definitivt veien å gå i en ikke-Nettdrift miljø.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back