bildebehandling

W

waster

Guest
noen har noen gode manuskriptet på bildet blending og mosaicing?
Jeg er bare en nybegynner, og jeg vil opprette en ultra vidt enkelt bilde ved å kombinere mange mindre bilder ....

Jeg har ikke gjort dette selv, men det høres ut som du ønsker noe programvare å gjøre dette med.Sjekk dette nettstedet for en liste over artikler og programvare for å gjøre denne typen ting.

Hei,

Har du bare rett og slett trenger noen programvare for å utvikle det?Eller har du behov for hjelp i utviklingen av programvare?

Hvis det er programvaren i utgangspunktet mosaicking består av 3 deler

1) Finn sammenheng mellom punkter i to bilde
2) Finn projective geometri som kartet en til en annen.Deretter kart til utvidet lerretet med to eller flere bilder hvis vi ta ett bilde som anker bildet flyet
3) Image behandle dem
dvs. farge blending å fjerne linjer ved å delta, og også å blande kontrasten mellom to bilete.Kanskje også for å beskjære bildet for å redusere antall svarte space

Jeg antar hvert trinn er hard på egen hånd og kan innebære en hel rekke problemer av seg selv på grunn av innholdet i bildet.Uansett nedenfor er noen opplesninger 1) og 3) sannsynligvis relateres til noen projective geometrioversettelse ting mens 2) forholde seg til fargen blanding som du kan forsøke å bruke

1) R. Szeliski, Video mosaikk for virtuelle miljøer, IEEE Computer Graphics og Applications 16 (2), 1996, 22-30
2) J. Burt og K. Adelson, A multiresolution spline med søknad til bilde mosaikk, ACM Transactions on Graphics 2, 1983, 217-236
3) Paul Heckbert Projective kartverk for Image Warping, Grunnleggende av Texture Mapping og ImageWarping, 17-21

Håper det hjelper!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back