Bildesensor støy definisjon og måling

R

rficdesigner

Guest
Hei alle sammen, Har du noen ide i støy definisjon og måling for CMOS bildesensoren? Såvidt jeg vet, å finne RMS støy på bildesensoren, vil vi få N prøve verdier av utgangssignalet i en piksel på, deretter beregne standarden avledning av disse prøvene => RMS støy. Har jeg rett? Har du noen ide kan du dele?

Det er riktig, så vidt jeg vet. Jeg tror også standardavviket = RMS støyverdier forutsatt Gaussian støy. Keith.

Har du noen forslag på støy måling av bildesensoren avlesning IC? hvilket instrument som passer? Som jeg ofte gjør, får jeg N prøvene og deretter beregne standard derivasjon manuelt. Jeg sjekket en kommersiell IC støy ytelse. Brikken opererte riktig. Imidlertid er dens RMS støy mye høyere enn verdien i dataarket. Jeg kan ikke finne ut hva er årsaken? Noen ide?

Det er ikke en enhet jeg har prøvd å måle støy. Men jeg har gjort ganske mange støymålinger av analoge kretser, og det er vanskelig å oppnå datablad tallene fordi det er svært avhengig av layout og støy fra strømforsyning etc. Det kan være verdt å gjøre et Fourier transform av støy for å se om det er noen bestemte frekvenser til stede, snarere enn at det er tilfeldig. Det kan være forårsaket av koblingen av klokker inn på analoge kretsene. Keith.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back