BJT Layout

K

kbd

Guest
Jeg vanligvis gjør oppsettet for MOS og aldri hadde trukket en BJT ...Hvordan trekker du det?hva må jeg sjekke mens du tegner det?, uavhengig av DRK og LVS ...
Takk ...

for BJT den emitter base og kollektor er terminalene som bør vurderes.ta note det i BJT samleren kan alltid være koblet til VSS eller grouund

CMOS bare tegne "firkant", men noen BJT design
bruk circual eller multi emitter området, og også forårsake
LVS / DRC ikke bestått ..

og BJT design vanligvis bruke 1 metall bare
noen forbindelse bruk "diffusion"
og enheten iso av "EPI" enkelte enheter NBL

Hei,

Den BJT layout avhenger i hovedsak av teknologien du bruker ... formen er forskjellig fra en fab til den andre og fra en teknologi til andre.Også BJT har vanligvis to eller tre faste former med forskjellige størrelser for hver teknologi, og det er forutsatt i design settet du bruker.

Så du trenger ikke å tegne det selv.

Hilsen,
Shohdy

Ved å gjøre oppsettet BJT vi vanligvis plassere dem ramme til ramme for å lagre område for flis.vi også unngå passerer ledninger på de tre terminalene especilly på Emitter området.
Vi har matchende hensyn også for BJT (Felles Tyngdepunktet).Ex.Q1 og Q2 <0:7> behov for å plassere felles Tyngdepunktet.Du kan plassere dem 3rows og 3columns w / c er lik 9.Senteret 1 er Q1 & 8 stk av 2. kvartal er omkring Q1.Dette er måten å gjøre felles Tyngdepunktet BJT.

Hva er funksjonen til diode du snakker om er det en diode eller det fungerer som et minne celle?

snør det betyr at en del av BJT er koblet til substrat, som faktisk er koblet til VSS?Lagt etter 2 minutter:Kan noen gi aa enkel skisse av BJT utforming ...hvis mulig koblet til en annen BJT.

Hei leam17,

Jeg er ikke reffering til en diode mitt eksempel er rent BJT transisitors Q1 og Q2 er BJT transisitors plass i felles Tyngdepunktet.takk

Sorry for forvirrende, men jeg mener virkelig er BJT, betyr dette BJT brukes som diode eller er dette ble brukt som array datalager (som et flashminne celle)

min eksemplet ovenfor er ikke bare for minnet eller ovonics teknologi, denne felles Tyngdepunktet kan bli bruk for noen prosess eller teknologi så lenge vi trenger å vurdere matching av 2 transistorer.Dette er bare et eksempel på felles Tyngdepunktet for BJT transistor å opprettholde miljøet av 2. transistorer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back