Blokker Ram verdi ....

S

sohiltri

Guest
Kan noen fortelle meg om er det en bestemmelse å kjenne verdiene som er lagret i blokk ram på hvert lille øyeblikk av gangen gjennom serioal eller parallellporten uten outputtin verdiene under testin innspill etter syntese i FPGA ....

Ditt spørsmål er svært uklart.Hva er det du prøver å gjøre?Hvilken type FPGA er dine snakker om?

Med noen Xilinx FPGA, kan du bruke "readback fangst" å undersøke tilstanden til interne registre og minner.

Jeg bruker VIRTEX 4 bord ....jeg ha en komplett matrise o / p lagret i blokk ram ... jeg vil lese på bestemte intervall av tid til å kontrollere svaret ....hvordan kan "readback fange" kan utføres??wat verktøyet er nødvendig ...

Et lavt nivå beskrivelse av readback fange funksjonen er beskrevet i kapitlet "Readback og konfigurasjon Verification" av Xilinx UG071 "Virtex-4 Configuration Guide".Jeg har ikke sett noen programvare støtte for denne funksjonen, så du må lage ditt eget verktøy for å fange og tolking av data.Også tror jeg teknikken fanger hele FPGA, så readback kan være for treg til dine behov.

Den eneste andre teknikken jeg kan tenke på er å legge til ekstra logikk til å designe din som skygger eller leser ut Bram innholdet, og sender det til omverdenen gjennom noen I / O-port.

hvordan kan vi ta ut rundt 170 bits utgang på ett slag ...skjelve vi stoppe behandlingen for tiden bein usin aktivere / deaktivere signal og deretter ta utgang gjennom seriell / parallell-port til PC eller er det noen annen måte ....

En blokk RAM har konfigurerbar dataport bredde, men det vil ikke gå bredt nok til å gi deg 170 bits samtidig, med mindre du har flere parallelle RAMS.

Hver blokk RAM har to porter, så hvis du har en ledig port, kan du bruke den til å lese ut de dataene du trenger, men det vil ta noen klokke sykluser for å få 170 bits.

Eller du kan stoppe behandlingen lenge nok til å lese ut data du trenger.

Eller kanskje du kunne installere en skygge RAM.Det er en duplikat RAM.Du skriver dataene samtidig til både værer, og bruke den andre porten av skyggen RAM for å overvåke dine data.Imidlertid, du fremdeles ikke kan overføre 170 bits samtidig.

Den eneste måten jeg ser for å hente mer data på en gang er å bruke readback capture-teknikken.Jeg har aldri brukt det, jeg vet ikke hvor godt det fungerer.

Kan vi bruke chipscope verktøyet eller timing analyser verktøyet tilgjengelig med Xilinx å se interne signaler på 170 bits ....hvor gjennomførbart ville det være?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back