blokkerende og ikke-blokkerende uttalelser i Verilog?

W

want2LearnVlsi

Guest
Hei, Kan noen forklare begrepene blokkerende og ikke-blokkerende uttalelser i Verilog? Eller noen god bok / papir forklare disse tydelig ..? Jeg begynte å lære Verilog og jeg får forvirret når man skal bruke disse uttalelsene. Takk på forhånd. KSSR

Papiret postet ovenfor er virkelig nyttig .... igjen kan du sjekke "Verilog FAQ" bok i forumet også stavet fine forskjeller ...

Hei Alle, Takk for svarene. Jeg vil gå gjennom de nevnte dokumentene. KSSR

beste boken er Verilog av j bhasker sin har klart eksempel og tettsittende papir

En veldig grunnleggende eksempel: Blokkering uttalelse: Sequential A = 0 og B = 1 og deretter A = B / / A = 1 B = A / / B = 1 Nonblocking statement: A = 0 og B = 1 så A = B / / A = 1 B = A / / B = 0 Håper dette hjelper ..

En rask forklaring fra den vurderes bruk synspunkt ... tror det ville være nyttig! 1> Bruk av ikke-blokkerende uttalelser: Bruk det kun innenfor SEKVENSIELL 'alltid' blokker (f.eks - hvis følsomheten listen inneholder en klokke signal). En blokkering uttalelse her kan føre til Verilog race conditions. 2> Bruk av blokkerende st: Bruk blokkerer oppdrag for kombinatoriske 'alltid' blokker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back