bly syre batterilader problem

V

viperpaki007

Guest
En 12 volts bly syre batteri bør opereres mellom 10.1 til 13.8Volts i lading og utlading sykluser.Jeg har en batterilader med utgang spenning på 19 volt til å kreve en 12V bly syre batteri.Når jeg kobler den 12 volts batteri til batteriladeren spenningen måles ved polene på batteriet begynner å øke med passering av tid.mens batteriet lader lade batteriet spenningen lese ved polene på batteriet er 1 eller 2 volt høyere enn batteriet åpen krets spenning på den tiden ..... jeg trenger å overvåke batterispenning, slik at jeg kan avslutte ladingen på 13,8 volt ... hvordan jeg kan avslutte ladingen prosessen når batterispenning mens lading er ikke akkurat måles.

Du kan ha et comparator kjøre Fet på ladestasjonen linje.

Avhengig av strøm er nødvendig.

Du kunne bare sette en LM317 regulator til 14.4V produksjon og kjøre en serie motstander og diode fra utdataene for denne regulator til batteriet.

Den motstander kan bidra til å begrense gjeldende i batteriet ved starten av kostnader.Denne tilnærmingen vil trolig kreve en ganske stor heatsink på LM317.

oddbudman

Når laderen lade batteriet åpen krets spenning måles ved polene på batteriet ikke nøyaktige ..... Det er ikke statisk spenning og jeg kan ikke gjette statens kostnad ved å måle denne spenningen.
du foreslo LM317 med serierekke motstander ..Denne konfigurasjonen gjør gir konstant strøm kilde, men ikke hjelp til å måle åpen krets spenning på batteriet til å fastslå tilstanden ekstra kostnader.Lagt til etter 44 sekunder:takk

Its er fordi accroding til en artikkel om Lead acid batterilading algoritmen bly syre batterilader bør ikke belastes over 13.8 volt

Er du klar over at batteriet ikke blir fullt oppladet når cellen spenning treff 13.8V under belastning?

Sitt beste for å overvåke lade nåværende og holde lade spenning løst.Når belaste gjeldende reduseres til rundt C/100 eller C/200 det trygt å anta at batteriet er mest belastet.SLA Batterier ta lang tid å nå 100% belastning, og de vil gjerne sitte med en flåte lade spenning påføres permanent.oddbudman

takket oddbudman .... jeg har et annet spørsmål hva er max trygt lade nivå for lading bly syre batteri qucikly .... de fleste av artiklene tyder på at det vil være 30% av C ... vil det være ok for rask lading

Gjeldende gjør avhenger batteriet.

Batteriene jeg bruke tillate 0.3C inital gjeldende.(Jeg bruker 4.5aH SLA enheter).

Rask lading SLA batterier er egentlig ikke alt det fort.

Du vil finne hvis du gjør det satt 0.3C i batteriet vil du treffer float spenning (eller syklusen spenning hvis du sykle lading) ganske raskt, da den gjeldende vil minke av.Batteriet virkelig diktere koster noe.

oddbudman

enkle dude, bare gjøre en spenning Skillelinje bruker motstander eller bruke justerbar spenning regulator ....
LM117 kanskje ...

viperpaki007 wrote:

Hva er forskjellen mellom syklus og flyte spenning

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back