Borland C + + Builder og serielle porter

A

algilsan

Guest
HI, jeg har til hensikt å lage en Borland C + + Builder programmet, som bruker seriell port, men min ordfører problem, er at jeg ikke vet hvordan den skal brukes, er det ingen kontroll for å bruke det på byggmester, ville jeg ikke liker å bruke direkte api samtaler. Kan noen hjelpe meg?

Hey mann
........... Det er ingen kontroll for å bruke den på byggmester .............
: lol: bare ett eksempel, en gratis en titt på hxxp: / / www2.arnes.si / ~ sopecrni / Hugo

Mange alternativer tilgjengelige for deg. Eventuelle Delphi VCL håndtere seriell port (eller hvilken som helst port som et spørsmål om faktum) kan brukes i C + + Builder. Også Eventuelle ActiveX eller DLL er brukbart fra C + + Builder. Bør ikke være vanskelig i det hele tatt å finne mange eksempler på hva du søker og ønsker å gjøre. Bare huske på hvis du planlegger bruk innenfor Win2K eller XP ... de 2 OS håndterer portene ulikt på tidligere versjoner av Windows. Igjen, mange eksempler på nettet om hvordan du gjør det. Have Fun Jaba

Sjekk at kode, bruker jeg dette i BCB 4.0 Du forstår code.If du ikke kan, send meg PM. int dwError, fSuccess; HANDLE hCom; usignert lang dwSize; void asdasdasdasdas {_DCB DCB; OVERLAPPET o; hCom = CreateFile ("COM3", GENERIC_READ | GENERIC_WRITE, 0, NULL, OPEN_EXISTING, 0, NULL); dcb.BaudRate = 38400; dcb.ByteSize = 8; dcb.Parity = NOPARITY; dcb.StopBits = ONESTOPBIT; o.hEvent = CreateEvent (NULL, FALSE, FALSE, NULL); assert (o.hEvent); FlushFileBuffers (hCom); fSuccess = WriteFile (hCom , "ABCDE", 5, og dwSize, NULL);}

Du kan bruke Mscomm32.ocx-leveres med Basic eller VC Eller prøv å finne Turbo Power Suite-inkludere AsyncPro komponenter Very Nice

Mange takk til alle. Jeg har nettopp sett på de temaene fordi jeg var ute

Takk for info! Jeg prøvde conport fra WinSoft og det veldig å bruke

Jeg brukte ZComm pakke et par år siden å gjøre opp GUI for konfigurering av embedded systemer via RS-232 port (ved bruk BCB3). http://www.medasis.com/tools/zcomm.htm Fant pakken stabil og det gikk uten problemer på 115K. Det er shareware, men du får kilden hvis du registrerer deg. Det er multi-threaded og alle de gode tingene. Jeg synes å huske at det var gratis for personlig bruk, men ser på web siden nå synes å innebære at det bare kjører med IDE (i demo-modus). Men jeg vet at jeg brukte v1.0.3 demo på den tiden, og det fungerte fint uten IDE??

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back