Brannslukking robot (hvordan å gjøre)

F

~fuulthrottle~

Guest
Jeg gjør mitt siste året prosjekt som tittelen over ... Jeg liker å lage en automatisk robot som kan oppdage varme av ild fra nærliggende, etter at sensoren registrerer varme, vil roboten opererer. da roboten vil søke etter varmekilde. etter at den finner brannen. roboten skal spraye brannslukkingsapparat til at brannen jeg trenger forslag på hvordan dette prosjektet fra scratch ... -Hva slags krets trenger jeg? -Hva slags motor å bruke? -Hva slags sensor trenger jeg? -Hvilken type mikrokontroller å bruke? -Hvordan å gjøre programmering?

Hei, fin idé ... For denne operasjonen for å få utført i en sekvensert en måte må du sentralisert alle funksjoner ved hjelp av en mikrokontroller ... Valget vil være din være din basert på dine tidligere kunnskap om mikrokontrollere ... Jeg foretrekker PIC conrollers og en C kompilator MikroC ... Du kan bruke termiske sensorer som LM35 koblet til kontrolleren med ADC subrutine bidrar til å måle temperatur og sette en terskelverdi (maks temp) over hvor brannslukningsapparat har til å arbeide ... for sensing temperatur fra flere stedet bruke flere sensorer .... For brannslukningsapparat å arbeide bruke elektromekaniske ventiler som opererer på anvendt spenning ..... takk

Jeg tror jeg har lest om dette prosjektet før, men jeg kunne ikke huske hvor .......

Hei, Nice idé ... For denne operasjonen for å få utført i en sekvensert en måte må du sentralisert alle funksjoner ved hjelp av en mikrokontroller ... Valget vil være din være din basert på dine tidligere kunnskap om mikrokontrollere ... Jeg foretrekker PIC conrollers og en C kompilator MikroC ... Du kan bruke termiske sensorer som LM35 koblet til kontrolleren med ADC subrutine bidrar til å måle temperatur og sette en terskelverdi (maks temp) over hvor brannslukningsapparat har til å arbeide ... for sensing temperatur fra flere stedet bruke flere sensorer .... For brannslukningsapparat å arbeide bruke elektromekaniske ventiler som opererer på anvendt spenning ..... takk
Takk ... Kan noen foreslå hva type overvåking enhet som jeg kan bruke i denne roboten .... også jeg vil stille, er denne type automatisk styrt robot kan kombinere med manuell kontrollert i en enkelt PIC .... ikke vi trenger tilførsel av programmering eller bare bruker andre PIC å kontrollere manuelt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back