Bred-bånds AGC, Narrow-Band AGC, tastet AGC

Hallo
AGC (Automatic Gain Control) er brukt i receivere hovedsakelig til stablize utgangsnivået for mottatte signalet.er det noen typer AGC eksempel Normal AVC og forsinket AVC ..Normal AVC bare bruke en funksjon som har form som Vo = (1-exp (-aVin)) dvs. denne funksjonen vil føre til små signaler å være aggressivt enlarded whil store signaler er mindre forstørret ..wherease forsinket AGC enalrges alle signaler som er mindre enn visst nivå med konstant gevinst og arbeide som normalt AGC for signal høyere enn denne grensen.
Jeg håper dette hjelper
Fortell meg om noe er uklart.
BR
Ahmad,

ahmad_abdulghany skrev:

Hallo

AGC (Automatic Gain Control) er brukt i receivere hovedsakelig til stablize utgangsnivået for mottatte signalet.
er det noen typer AGC eksempel Normal AVC og forsinket AVC ..
Normal AVC bare bruke en funksjon som har form som Vo = (1-exp (-aVin)) dvs. denne funksjonen vil føre til små signaler å være aggressivt enlarded whil store signaler er mindre forstørret ..
wherease forsinket AGC enalrges alle signaler som er mindre enn visst nivå med konstant gevinst og arbeide som normalt AGC for signal høyere enn denne grensen.

Jeg håper dette hjelper

Fortell meg om noe er uklart.

BR

Ahmad,

Hei GDF,

Så langt har jeg bare gjettet hva WB, NB og tastet AGC kan bety og å avklare jeg gjorde noen søk.Visse radiotjenester trenger høy kvalitet AM eller FM mottakelser og mottakere utviklet for dette formålet inkluderer multi konvertering løsninger (minst de har 2 IF etapper på forskjellige frekvenser).Vanligvis deres første IF etappe omfatter et filter for større båndbredde, og deres andre IF scenen (etter den andre blandebatteri) omfatter den smale bandet filtre.

Så både første og andre IF-filter og forsterker scenen er designet for å få sine tilsvarende AGC-kontroll, uavhengig av hverandre, kalles Wide band for første og Narrow Band AGC for andre IF etapper.Alle må ha et annet angrep og forfall tid.Se et datablad for et (profesjonelt) AM / FM VHF transceiver, side 4, mottakerenhet spesifikasjoner:

http://www.jotron.com/ground_to_air/brosjyrer_air/4000seriesbrochure.pdf

Det er andre FM-mottaker eksempler beregnet for kringkasting tjenester som på

http://www.mwpersons.com/Dayton.html for AF210 typen der WB og NB

AGC også ansatt.

Når det gjelder tastet AGC, er det en annen tilnærming.I svært støyende omgivelser med mye puls-lignende forstyrrelser signalene som presenterer tastet AGC løsningen viste seg å være den beste og viste stor immunitet mot slike forstyrrende signaler.Den ble utviklet for fjernsynsmottakere første og er pent forklart her (se teksten under DEL 2):

http://home.att.net/ ~ pldexnis/CTC2_how_it_works/CTC2_keyedAGC_simplified.html

Håper dette er til hjelp for deg.

rgds
unkarc

I det første leddet i svaret, jeg har tre spørsmål
1) Hva angrep tid og forfall tid?Er det forskjellig fra settling tid?

2) Hvorfor angrep og forfall tid er så lenge flere hundre millisekund?

3) Hvordan bestemme angrepet / forfallet tid på AGC?

Men fortsatt vet jeg ikke helt forstå hvorfor vi trenger både WBAGC og NBAGC ...
Flere forslag?
Takk,

Hei,

Fordi jeg ikke er en ekspert / profesjonell på radiomottakeren design Jeg kan bare gi noen linker til å studere dette temaet og forhåpentligvis fleste spørsmål blir tatt opp i dem.

Først er det en god bok om kommunikasjon mottaker design fra Ulrich Rohde, kan du laste det ned her, han regnes som en autoritet på det:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=143691&highlight=ulrich rohde

Also, the IF AGC kretsdesign var et emne her:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=50016&highlight=ulrich rohde og gå ned og se etter Ham Radio Magazine AGC articles.rar fil lastet opp av flatulent i 2003.

-------------------------------------------------- ---------------------------------------
Men, likevel tror jeg ikke helt forstå hvorfor vi trenger både WBAGC og NBAGC ... "

Min egen forklaring for dem er at for et gitt IF forsterker scene med en gitt filter båndbredde, finnes det en mulig optimalisert AGC krets / drift som er laget i den for all del.Hvis denne mottakeren har en annen hvis scenen med et annet filter båndbredde, så den bør behandles på nytt med et annet optimalisert AGC krets i seg selv, vil den tidligere nevnte AGC krets parametere ikke fungere optimalt andre IF etapper.I den større båndbredden IF scenen, som vanligvis er nødvendig for den høye kvaliteten Demodulation, er muligheten til å gripe inn signalet å komme oftere og det ville være uheldig dersom WBAGC ble konstituert på (sterkere) forstyrrende signal og gevinsten for ønsket signal ville bli senket, så jeg tror dette er den første forklaringen på NBAGC.
Mottar signaler med AM modulasjon og med FM-modulering i samme mottakeren krav til de ulike båndbredder IF etapper og dette er vanligvis løses ved gjennomgripende de to IF etapper (full nødvendig hvis gevinsten kan deles og summeres), er dette også en vurdering.

Jeg håper dette emnet er mer forståelig nå, beklager for ikke å ha mer info og
Jeg hevder ikke alt du spør om er dekket i over nedlastbart materiale.Kanskje andre her kan være til hjelp for dine spesifikke spørsmål.

rgds
unkarc

The Bell Labs tekniske begrep som brukes vanligvis i USA er "forsinket AGC", ikke tastet AGC

biff44 skrev:

The Bell Labs tekniske begrep som brukes vanligvis i USA er "forsinket AGC", ikke tastet AGC

Les unkarc's innlegg.

Basically, moderne radioer trenger "takhøyde" for å operere, er at X dB plass mellom den faktiske RF utgangseffekt på hver aktive enheten og komprimering punktet.Hvis du bygger en mottaker med et stort dynamisk område, det blir ikke som spenner over mange biter i ADC, så trenger du enten:
1) virkelig høy kompresjon punkt komponenter i mottageren kjeden
2) mer fornuftig komprimering punkt komponenter med 1 / 3 av AGC gjort i forkant, 1 / 3 av AGC gjort ved 1. IF, og 1 / 3 av AGC gjort på 2nd IF - eller annen variant derav .

Hvis du bruker en modulering med mye amplituden topp, liker QAM eller OFDM, dette blir veldig viktig.

Et eksempel på tastet AGC finnes i analog television; hvor i, synkroniseringen pulsen kun brukes til å bestemme den gevinst nivå i stedet for hele videoen nivå.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back