Bredden på routing spor

C

caringin

Guest
Hei, jeg vil gjerne lage et PCB (single layer) ved hjelp Protel99_SE. Jeg er fortsatt forvirret, hvordan er den foretrukne av bredden av ruting spor for signaler og strøm? Hvordan å sette den i Protel99_SE? Og hvordan å lage grunnplan? Thanks.

Normalt Jeg satte mine spor så bred som mulig for kraftledninger. Vanligvis 100 mils hvis mulig. Når det grener i kretsen området, bruker jeg tynnere spor som 20 eller 30mils. Du kan endre enhetene ved å trykke 'q' fra mils til millimeter og vice versa. Hvis du vil angi bakken fly, klikker du på polygon verktøysett med navnet "placepolygonplane" og velg det området du ønsker bakken for å være i. En boks vises, og på nettet, velg bakken. Gjør bredden 10mils og grid størrelse 8mil. Dette sikrer din grunnplan er helt tilkoblet. For å endre sporvidden, kan du begynne å tegne et spor, deretter trykk på tab for å endre bredden. Eller du kan sette den på preferanse reglene delen. Også hvis du trenger 50 ohm impedans spor, vil du trenger rundt 40-60 mils spor. Dette avhenger av platetykkelsen som du bruker, og hvis styret er tosidig eller ikke. Men å sette den til 50mils tykk er en god start. Dette er bare viktig hvis du driver med høy frekvens ting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back