brent ic identifikasjon

J

jmindler

Guest
Hei alle, er min sønn installert bilstereoen, men han koblet strømledningene på feil måte. nå stereo fungerer ikke. Jeg tok den fra hverandre og funnet en som ser ut som en brent IC. Den har åtte bein og markeringene at jeg kan skimte er slik. IR P647H T1L6 F7205 noen ideer.? takk

Jeg skulle ønske jeg kunne. Alt du kan se på bildet er en svart firkant.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 20:51 ---------- Forrige innlegg var ved 20:33 ----------</span></span>
Jeg skulle ønske jeg kunne. Alt du kan se på bildet er en svart firkant.

Du må skru av kameraet blits og bruke et annet lys ved en annen vinkel. Noen ganger tisse overflaten med litt alkohol vil hjelpe skille markeringene nok til å lese. Bruk makro eller lukke opp innstillingen på kameraet hvis det har en.

Takk igjen. Det er nesten umulig å se noen tegninger. Jeg var i stand til å skimte bokstavene og tallene i posten før med et forstørrelsesglass og sterkt lys. Den brennende gjør det vanskelig å lese merkingen.

Hei, dette er en standard Mosfet i SO8 pakken. Produsent: IR (International Rectifier) PartNo: IRF7205 Datablad: [URL = "http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irf7205pbf.pdf"] her [/URL]

Eventuelle anbefalinger om hvor du skal få en ny del? Thanks

Beste alternativet for en liten orden i USA: INTERNATIONAL RECTIFIER: ICs og halvledere [/URL]. Digikey og Mouser sannsynligvis også har dem. Ikke nøl med å spørre om metoder for å fjerne og erstatte den delen hvis nødvendig.

Takk for hjelpen. Jeg bestilte en del i går kveld. Jeg hadde tenkt å bruke en liten lodde penn for å fjerne og installere. Er det den beste metoden? Forhåpentligvis vil dette reparere hans radio problemet. En leksjon lærte om polaritet:)

Du vil bruke en lodding spiss som er litt tynnere enn den komponenten bly hvis mulig. Du må ha loddetinn veke, og vet å bruke den. For å slippe å varme alle fører samtidig til å fjerne brikken, er det ofte lettere å kutte leder av en av gangen nær kroppen av chip med små kabelkuttere eller forsiktig med en kniv. Etter det kan du bruke loddebolt og loddetinn veke å plukke opp den enkelte leder og rengjør land for å forberede den nye brikken. Denne videoen er en god tutorial på begynnelsen overflatemonterte lodding: [URL = "http://www.youtube.com/user/curiousinventor # p/u/34/3NN7UGWYmBY"] YouTube - Chaîne de CuriousInventor [/URL]. Sørg for å orientere chip med pin 1 på den riktige enden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back