Bruk AutoFix i DFT for å løse brudd under insert_dft

V

VitalyM4

Guest
Hallo. Jeg har flere brudd i løpet insert_dft. Mostly C6 - bakkanten port fanget data påvirkes av nye fangst og C26-Clock data forskjellig fra fangst klokke for stabil celle. Hvordan fikse dem? Er det mulig for å fikse dem med autofix? Rgds

Hei, kan U bruke AutoFix evne til DC for å fikse klokke brudd. Følg kommandoene som jeg nevnte nedenfor. Endre dem etter dine port navnene i design. Disse kommandoene bør være en del av innstillingen av dft konfigurasjon. erklære dft signaler spesifisere scan konfigurasjon # Definer signalene for AutoFix set_dft_signal-type TestData-port scanclk set_dft_signal-type TestData-port reset set_dft_signal-type TestData-port forhåndsinnstilte set_dft_signal-type TestMode-port testmode-active_state 1 # Aktivere AutoFix for klokke, Reset og Set set_dft_configuration-fix_clock enable-fix_reset enable-fix_set aktiver # Angi AutoFix innstillinger # denne informasjonen blir brukt for settet og reset og klokke fikse. set_autofix_configuration-type set-metoden MUX-test_data forhåndsinnstilte-control testmode set_autofix_configuration-type reset-metoden MUX-test_data reset-kontroll testmode set_autofix_configuration-type klokke-metoden MUX-test_data scanclk-control testmode # dette vil fortelle verktøyet som optimation allerede var gjort så u dont disturbe den optimisation.by gjør det igjen. set_dft_insertion_configuration-synthesis_optimization none-preserve_design_name true create_test_protocol preview_dft dft_drc insert_dft. . og så videre thx snr_vlsi

Hei, Vær oppmerksom på at du ikke kan fikse C6 eller C26 med autofix. Disse er fange brudd og ikke skanne skift brudd. AutoFix vil hjelpe bare i tilfelle hvor du har skiftende problemer. Du må finne dekning rammet av disse overgrepene. Har "set regelen ignorere C6 og C26" i Tetramax og se hva som er dekningen og dekningen med disse bruddene. Det kan være at det er ikke mye forskjell fordi Tetramax ikke intelligent mønster generasjon å få gyldig mønstre. Dersom forskjellen er stor så må du gjøre noen manuelle feste. ... Vlsi_eda_guy

hei, kan C4 brudd klareres med autofix hvis ikke C6 og C26. b'cause har jeg forsøkt å autofix C4 brudd, men jeg har samme problem. noen løsning å overvinne C4 krenkelse andre enn autofix ... som å endre spf fil osv. .., [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 4 minutter:. [/color] [/size] Hei vlsi_eda_guy, Er C4 brudd fikses ved å bruke autofix funksjonen i DC, b'cause Jeg har prøvd å fikse den samme C4 strid med autofix, men jeg fortsatt får den samme overtredelsen. Hvis ikke autofix kan vi endre. SPF-fil for clearing denne C4 brudd. Hvis så hva er en modifikasjon nødvendig. thx S. Nikhil

Hei Nikhil, har jeg svarte på spørsmålet ditt i en annen tråd også, hvis du er sikker på at reset ikke kan fange opp verdien med andre klokker av, og deretter erklære reset pin som en konstant og bli kvitt C4. -Vls_eda_guy

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back