Bruk av høyere bias strøm for innspill transistorer

V

vistapoint

Guest
Jeg fant i Johns & Martins bok de foldede cascode forsterkeren bruker høyere bias strøm for innspill transistorer enn de cascode transistorer (Ia> Ib). Er det en design-feilen? Dersom inngangssignalet er større en gren vil suge i store strømmen fra cascode transistorer slik at de vil være ute av metning?

Det ser ikke ut som en design-feilen. For å få høyere Gm innspill mos trenger mer strøm. For å oppnå høyere Ro for cascode par behov lavere løpende. Dersom inngangssignalet er større da hva som vil skje er drenere spenningsfall men i design man må passe på at Vd> Vg-Vt for en gitt felles mode / DC inngangsspenning å sikre NMOS er i metning. Foldet cascode bruker mer strøm enn teleskopiske cascode men utgangsspenningen swing er høyere i foldet cascode.

Når inngangen er store, la oss si den største, en side inngang transistor alene vil ta Ia, mens en annen vil slå seg av. Denne økningen på Ia / 2 betyr decreas av Ia / 2 på cascode side. Hvis Ib

Du må optimalisere for høy Gm og høy A. Therfore Gm = 2 * IDS / (Voverdrive). For A ~ Gm * RDS. For høy RDS i cascode er det bedre å ha mindre straumen gjennom filial b. Det er avtale.

ikke forstår. hvis det ikke er strøm, transistorer dø. Da er det ikke nødvendig å snakke om gevinst. Jeg mener hvis Ib er tappet nær 0 når inngangen er 0,1 V, da kretsen sikkert ikke vil fungere dersom inngang er 0.2V. Hvor kan input transistor får strøm fra? I Huijsing bok antyder han Ib = 1.5Ia. I Razavi bok bruker han Ib = Ia.

Bortsett fra store signal arbeid modus, bør alle transistorer ikke kjøre ut av metning modus. Så hva du sa om nullstilling dagens doesnt eksisterer denne situasjonen. Det vil si at inngangssignalet kan ikke være for stor til å kjøre noen av de innspill parene til å stenge av.

Grunnen til at det er "brettet" er at vi trenger store innspill swing. Så jeg antar det vil være "stor signal mode '.

Vil det være mulig at Ib betyr at bias strøm av lavere seks transistorer i cascode scenen? Da er det fornuftig Ia> Ib. Hvis Ib er bias strøm av de to øverste transistorer, så Ia> Ib er umulig tror jeg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back