Bruke en GPRS-telefon som modem

T

Teknikken

Guest
Programmet ser ganske enkelt.Jeg ønsker å koble en mobiltelefon til PC og konfigurere den som modem for å surfe på Internett ved hjelp av GPRS-tilkoblingen.

Hvis du vil prøve det ut, kjøpte jeg Siemens A65 telefon og datakabel.Selv etter at du kobler den til Hyper-terminal, svarer det til grunnleggende AT-kommandoer, men jeg dont vite hvor å bruke den som en GPRS-modem.Siemens nettside gir ingen modem driver for denne telefonen.

Ser ut som jeg kanskje må kjøpe en ny telefon.Jeg er forberedt på å gjøre det hvis jeg vet at den nye telefonen vil fungere.Kan noen foreslå hvilken telefon å bruke og har den AT-kommandoer for GPRS avaialable og er det noen spesiell måte å gjøre det.

Ikke 100% sikker, men alle Siemens "A"-telefoner har vært "stripete down"-versjoner av de andre Siemens-telefoner.

Du kan ikke sende ans SMS (ved hjelp av AT-kommandoer), for eksempel med noen "A" telefonen det bare forstår helt grunnleggende AT-kommandoer.

beklager at jeg ikke kan være mer nyttig på denne

Jeg skjønner.Derfor er det ingen driver eller program på Siemens nettside.

Kan du foreslå en annen telefon som AT-kommandoer etc er lett avaiable (for GPRS (

Håpe vedlegget vil være nyttig for deg
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

[quote = "teknikken"] Jeg forstår.Derfor er det ingen driver eller program på Siemens nettside.

Kan du foreslå en annen telefon som AT-kommandoer etc er lett avaiable (for GPRS ([/ quote]

Prøv ut gamle Ericssons R520 den er billig og gir GPRS

En av enkleste løsninger er å kontakte Siemens Service Centre og å be dem om hvordan du kobler telefonen som GPRS-modem.

My Siemens telefon (a62) er GPRS stand, men den kan ikke fungere som en GPRS-modem.aaNg

Jeg hektet opp A65 til PC serielle porten og konfigurert den som et vanlig modem.Den fungerer perfekt som en GPRS-modem.Ingen properitery Siemens driverne brukes.

A65 aksepterer de fleste vanlige GSM AT-kommandoer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back