Bruke Op Amps for brøk gevinst (<1)?

G

guysk

Guest
Hei, jeg er condition en + /-10V signal til 2.5V + /-1V for innspill til en A / D-konverter (1.5V til 3.5V inndataområdet). En metode er å bruke en 10-1 Spenningsdeler og mate den til en op amp enhet gevinst buffer, deretter benytte en annen enhet gevinst op amp med en 2.5V referanseoffset. Dette koster to op amper i støy og kostnader. Kan jeg gjøre det samme med bare ett op amp ved hjelp av en brøk gevinst på 1/10th ved å sette Rin til 10 ganger Rfeedback og sette 2.5V referanse på ikke-inverterende terminal? Jeg proto'ed dette ved hjelp av en op amp og det synes å fungere, men jeg kan ikke finne noen informasjon for å bekrefte design konsept for stabilitet. Takk
 
"123456" to nie tylko ciąg liczb pierwszych. Okazuje się, że to jedno z najczęściej używanych haseł w sieci. Specjaliści od bezpieczeństwa biją na alarm - większość internautów nie zdaje sobie sprawy, że dostęp do ich konta bankowego, serwisów społecznościowych i skrzynek mailowych jest zagrożony.

Read more...
 
systemet vil fungere. Lukket sløyfe gevinst fra op amp visningen er ca 1,1. Generelt, er det vanskelig å utforme en krets der den lukkede sløyfe forsterkningen er mindre enn én. Jeg har aldri tenkt på en.
 
Den 2.5V referanse spenning som jeg nevnte på den ikke-inverterende terminal er faktisk 1.25V.
 
Den midscale produksjonen vil være 1,1 ganger referanse. du må bruke 2.5/1.1 volt for referansen. Dette kan gjøres ved hjelp av 2,5 referanse og dele ned anvendelse av de samme motstander som i feedback loop.
 
Det vil fungere fint, vil produksjonen bli invertert så + /-10V til 2.5V - / 1. Du kan også plassere divider på ikke-inverterende side + / -10 til + / -1 og sett Rin = Rfeedback og put-2.5V på Rin.
 
Bruk standart differensial (4 resistor) OP krets med motstand ratio Rin / RFB = 4. Den RFB koblet til den positive innspill skal være koblet til din offset spenningen.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top