Buffer Innsettingstid problem - som buffer, optimal forsinkelse?

K

kakoee

Guest
Jeg prøver å sette inn buffer (repeater) på en specefic netto i Synopsys IC kompilatoren.Jeg har noen spørsmål om det:

1 - for å finne den optimale forsinkelsen og det optimale antall buffere, jeg trenger å vite nøyaktig hvor mye motstand og Kapasitans i bufferen.men jeg kunne ikke finne R og C av buffer cellene i den. lib filen.Jeg mener det R og C som jeg kan bruke i Rabay bok formel som R og C i repeater
Jeg bruker TSMC 65 nm.

2 - JEG dont vite hvilken buffer jeg bør velge fra biblioteket.Det finnes en rekke buffere.Jeg vet at jeg bør gradvis øke størrelsen på bufferen.men problemet mitt er størrelsen av første buffer.er det en yformual som gir meg størrelsen på første buffer basert på wire sin lengde, R og C.

3 - hvordan kan jeg beregne optimal forsinkelse av buffer innsetting for hver ledning med lengde L og R og C, dersom kapasitans av driveren er 0 (null)

Jeg tror du gjør problemet for vanskelig.Spør du biblioteket fyr hva er stasjonen styrke buffer familien i form av standard belastning eller kapasitans ...capacitance er bedre.Beregn lengden på ledningen som tilsvarer at kapasitans og har ICC sette buffer av lengden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back