Bulk av NMOS knyttet til ulike potensielle istedenfor bakken?

F

fazan83

Guest
Fyrene hva gjør mesteparten MOSFET bety?
Er det base av MOSFET?

Jeg fikk dette enkle spørsmålet fra min foreleser, men jeg er i tvil om å svare på det.
"Kan mesteparten NMOS knyttet til ulike potensielle istedenfor bakken?
Hvis ja, hvorfor?Hvis det ikke hvorfor? "

Hvis NMOS masseendringer bety NMOS base så hvorfor vi ønsker å knytte den til bakken som det alltid vil slå.

Jeg hadde søke gjennom nettet men fant ikke svar at jeg trenger.

Behage hjelpe fyrene.

Generelt enkelt brønn p type substrat prosessen.storparten av NMOS må koble til jord, kan det ikke trøtt til forskjellige potensial.Bare hoveddelen av PMOS kan sliten til forskjellige potensial.Fordi PMOS er gjort i N-Vel, som er hoveddelen av PMOS.og N-Vel er skilt fra hverandre.

RDRyan wrote:

Generelt enkelt brønn p type substrat prosessen.
storparten av NMOS må koble til jord, kan det ikke trøtt til forskjellige potensial.
Bare hoveddelen av PMOS kan sliten til forskjellige potensial.
Fordi PMOS er gjort i N-Vel, som er hoveddelen av PMOS.
og N-Vel er skilt fra hverandre.

Hovedtyngden av NMOS er felles.men PMOS ikke.Dersom en av NMOS kroppen kobles til kilden som har et potensial høyere enn jorden, alle mesteparten NMOS vil koble til at NMOS kilde.
og andre NMOS kilde kan koble til jord.så noen NMOS kan ha sitt PN krysset frem biasd, som ikke er tillatt i kretsen.

Ryan

RDRyan wrote:

Hovedtyngden av NMOS er felles.
men PMOS ikke.
Dersom en av NMOS kroppen kobles til kilden som har et potensial høyere enn jorden, alle mesteparten NMOS vil koble til at NMOS kilde.

og andre NMOS kilde kan koble til jord.
så noen NMOS kan ha sitt PN krysset frem biasd, som ikke er tillatt i kretsen.Ryan

anta at jeg har et enkelt NMOS i mitt underlaget deretter koble den til et negativt potensial vil redusere terskel spenning ...jeg riktig ...

lordsathish wrote:

anta at jeg har et enkelt NMOS i mitt underlaget deretter koble den til et negativt potensial vil redusere terskel spenning ...
jeg riktig ...

når en negativ spenning påføres underlaget av nmos det repels elektronene som minoritet bærere i underlaget mot kanal ...slik at kanalen kan dannes lett ....så terskelen spenning er å redusere ...

Hvis du bundet mesteparten NMOS negative potensialet vil terskelen vil øke som du ville være nødvendig å bruke mer positiv spenning på gate for å kompensere for denne nedgangen i p-substratet potensial. (Ditt depletion region i kanalen og over spredningen regionene blir bredere dermed potensiale og inversjon kanal blir ikke form til og med mindre du har brukt samme potensial på gate,
dvs. terskelen)

Jeg kunne få deg ...hvis depletion region øke Hvorfor trenger vi å bruke mer voltege å danne inversjon ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back