Bulk partisk - Måleresultater??

F

faizalism

Guest
Hei, jeg har laget bulk partisk oppsett for konvensjonell prosess. Selv om, vet vi at underlaget er delt for alle NMOS. Jeg vil bare vite effekten hvis vi forutinntatt underlaget, fordi jeg ønsker å modellere den. Men problemet er, er måleresultatene ikke hva jeg tenkte. Den første grafen (graf 1), er det 2 transistorer, så du kan se at det er 2 kurver. Kurvene er like fordi begge transistorene er jordet for bulk. Mens for andre grafen (graf 2), terskelen for bulk partisk skifte til venstre, dvs mener vi kan redusere terskelen spenning i forhold til jordet bulk. Men som du ser, på Vg = 1.2V, den nåværende for begge transistorer jordet (graf 1) høyere enn bulk partisk (graf 2). Så langt kan jeg ikke funnet noen forklaring på det. Vennligst hjelp meg. Takk,

Som du sa for konvensjonell prosess hele hoveddelen av NMOS er koblet togeter. Jeg tror du kan ikke gi separat bulk skjevhet uten Deep-NWELL. Faktisk, vil Vth redusere når hovedtyngden spenningen blir høyere.

Hei hmsheng, Ya, vet jeg at den beste måten ved hjelp av trippel brønn / dyp nwel. For prosjektet mitt bare jeg ønsker å modellere, hvis vi tendensiøs hovedtyngden hva vil skje med den nåværende og terskelen spenning. Jeg vil bare bekrefte, hvorfor gjeldende for Graph2 lavere enn Graph1. Fra måleresultatene, klarte det å redusere terskelen spenning. Men kompromisset, andre transistorer gjeldende også berørt.

Uten DNWELL, når du endrer en bulk bias, infact, endrer dere alle. I min mening, Hvis bulk spenningen er høyere enn kilden spenning for en NMOS, kanalen deepth, samt Ids, bestemmes av VGB istedenfor VGS. Så hvis bulk spenningen økes til Id vil avta.

Hei hmsheng, Godt å vite at Ids bestemt av Vgb. Kunne du FWD de referanser som sagt om det. Så langt kan jeg ikke funnet noen referanser sagt om det. Takk,

Jeg sa det er min mening. Så jeg kan ikke gi deg noen referanse. Faktisk er det vilkår at BS krysset er forword partisk ikke en normal operasjon tilstand. Ingen vil bruke MOS i en slik tilstand.

Hei hmsheng, For bekymring for terskel spenning, selv om Deep Nwell ble BS veikryss fremover partisk. Så lenge, er omfanget mindre enn cutt-off spenning av silisium (ca 0,6), synes jeg er ok. Men spenningen distribusjoner bare på deres godt sammenlignet med konvensjonelle bulk CMOS.

Vanligvis er det to måter å koble hoveddelen av en NMOS enhet: 1. koble bulk til det laveste potensialet i kretsen; to. koble bulk til kilden hvis har DeepNwell. Ingen fremover skjevhet med begge tilkoblingsmetodene.

Hei hmsheng, har jeg lest en artikkel (T.Kuroda) snakk om variabel terskel spenning. De brukte dyp nwell ble bulk koblet til andre potensielle (spenning). Takk,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back