Bulk-tilkobling i en differensial forsterker

C

Chethan

Guest
Hei,
kan noen fortelle meg hvor bør hoveddelen av NMOs transistorer være koblet i en differensial ordning slik eliminere kroppen effekt.

I differensial konfigurasjonen, for halen transistor, koble bulk til bakken, slik at bulk og kilden er i samme potensialet.Der, for inntasting NMOs, kan du bruke trippel godt transistoren, slik at du kan knytte bulk til kilden for å minimere kroppen effekt.Men normalt, i desiging diff-amp, er NMOs bulk å koblet til GND.

det depond på deg prosessen.
hvis du bruker bicmos eller p-well/SOI prosess, kan du conncet du NMOs bulk til kilden.Eller må du koble den til GND

Hvis jeg kobler den største delen av NMOs til bakken, da min kilde vil være på en differensiell potensial enn bulk.doesnt det introdusere kroppen effekt.Jeg bruker den vanlige n godt prosess med p substrat.er det noen metode der hvor jeg kan redusere kroppens effekt.

Jepp det blir kroppen effekt.U kan enten bruke en trippel godt prosess eller en PMOS inngang.

U kan bruke PMOS innspill for å oppnå et bedre GB, slew rate og 1 / f støy, men gevinsten vil decrese.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back