Bygg Filsystem på MMC.

G

gauravsarode

Guest
Hei,

Jeg ønsker å bygge filsystemet på MMC.Jeg bruker atmel's AT89C5132.kan noen guide meg angående dette problemet?

Ha det.

Hva er Filsystem?
du bruker Windows, UNIX, Linux ...
Hvis Windows, bør du preferrence FAT struktur (MMC bruker FAT 16)
og WinHex programvare for å utforske MMC med general kortleser

Hei,

Jeg vil gjøre katalogstrukturen på MMC for lagring av filene mine.Siden jeg ikke bruker Windows eller Linux.Jeg er bare ved hjelp av enkle mikrokontrolleren og CPLD i CKT min.Kan du fortelle meg hvor å implementere FAT16, FAT32, ext2, jffs2 etc.

Venter på svar.

Gaurav

Problemet er systemet kompatibelt.
Ex:
Du skriver inn data i MMC av Microcontroller og ønsker å lese av PC (med kortleser) eller leses av MCU?
Hvis du skriver og leser (begge) i MMC.Du kan skrive / lese dataene på samme måte som RAM eller ROM heks adresse location.(nesten samme ...)
En omvendt, bør du foretrekker FAT struktur.Bare FAT16.

hei,
Jeg vil bruke kortet mitt med både Microcontroller og Windows.Så kan du fortelle meg hvor jeg skal begynne å implementere det.Jeg har veldig mindre kunnskap om FS.

Venter på svar.

Ha det.

Dear Sir,
Jeg leter etter en som har jobbet på AT89C5132 å lese / skrive-MMC.er du i stand til å lese CID av AT89C5132?

La kjøpe en Cardreader!
Og så leste:
http://home.teleport.com/ ~ brainy/fat16.htm
Og så på Windows:
Download "WinHex" programvare.
åpne X-stasjonen (X-stasjonen = kartlegging av Cardreader).Trykk på "Access"-knappen i nær øverst til høyre på skjermen.Velg Boot, Boot Mal ....
Sammenlign det med din acknownlegde ovenfra web-adresse.
Jeg mistet to datoen for det og veldig tydelig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back