Bytte GTO tyristor for 3-fase inverter

P

pns2050

Guest
Hei, jeg prøver å gjøre mitt Senior årig prosjekt som er en DC til trefase AC inverter. Jeg prøver å oppnå at bruk Gate slå av tyristorer (BT-157) og PIC16f88 for å utløse. Problemet er at PIC ikke resultatet og ikke negativ spenning som er nødvendig for å slå av GTO tyristorer. Jeg prøvde å bruke en op-amp (LM741) i inverterende modus for å inverse polariteten av PIC utgang, noe som faktisk syntes å arbeide på oscilloskop, men når jeg prøvde å slå av / på tyristor er resultatene var ikke positive. Ville det være mulig å kontrollere dem slik jeg prøver eller bør jeg se en annen retning? Jeg brukte mye tid på å finne ut av dette og skrånende få det til å fungere, ville noen hint / Idea bli verdsatt. Takk

Hvorfor du ønsker å bruke et slikt komponent, ettersom det kan være alternativer (IGBT)? "Problemet" med GTO er at du trenger å trekke masse strøm ut av porten (under kort tid) for å få den i off-tilstand igjen. Dette krever at du kjører porten under katoden nivå.

I universitetet mitt allerede de gjorde et enkelt fase omformeren via IGBT, så min Supervisor ønsket å gjøre det ved hjelp av tyristor-tallet og gjør det også tre fase. Jeg fant det interessant, så jeg startet denne ideen. Sier du at det ikke er mulig å ha den ønskede effekt med gjeldende komponenter?

Hei, jeg prøver å gjøre mitt Senior årig prosjekt som er en DC til trefase AC inverter. Jeg prøver å oppnå at bruk Gate slå av tyristorer (BT-157) og PIC16f88 for å utløse. Problemet er at PIC ikke resultatet og ikke negativ spenning som er nødvendig for å slå av GTO tyristorer. Jeg prøvde å bruke en op-amp (LM741) i inverterende modus for å inverse polariteten av PIC utgang, noe som faktisk syntes å arbeide på oscilloskop, men når jeg prøvde å slå av / på tyristor er resultatene var ikke positive. Ville det være mulig å kontrollere dem slik jeg prøver eller bør jeg se en annen retning? Jeg brukte mye tid på å finne ut av dette og skrånende få det til å fungere, ville noen hint / Idea bli verdsatt. Takk
u kan holde porten med en fast neg Bais og PIC vil overstyre det ved pos pulser, noen måte NEG tilbudet fasen vil skutt av GTO. se

Jeg skal prøve dette .. Eventuelle flere ideer? Bruk av op-amp i inverterende modus vil ikke gjøre det fungere? Av min lille erfaring det ikke, men jeg kunne gjøre noe galt ..

Veldig sannsynlig at du ikke er i stand til å trekke tilstrekkelig strøm ut av porten for å slå den av fort nok, som "porten slå av gevinst" er lav. Hvis du kjører på 2A anode strøm, kan du kreve en negativ gate nåværende puls på over 0.5A å bryte låsen tilstanden raskt nok. Du definitivt trenger å vite driften av GTO tyristor før du bruker den. Prøv et søk med: gate slår tyristor gevinst

WIM ... PNS .. Vennligst sjekk ut min link lagt ut og u vil forstå. nå ditt problem er hvordan ru kommer til gate seks 6 GTO alle porter isolert fra hverandre. svaret er 6 opto isolatorer.

dselec takk, vil jeg lese dette i detalj, og gi det en sjanse .. Jeg vil legge ut resultatet jeg får

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back