Cadence's Balun Vs ADS's TF3

W

wccheng

Guest
Dear all,

Jeg designer differensial LNA.I simulering, jeg vil bruke en balun å gjøre én inngang og differensial utgang for differensial LNA inngang.I Cadence's balun modellen, kunne tillate meg å stille spenningen nivå og impedans av balun saldo og unbalance port.Men ADS's TF3 bare kan tillate meg å stille spenning og kan ikke angi den balanse og unbalance port impedans.Hvordan kunne jeg sett det for å få 50ohms unbalance og 100ohms balanse impedans i TF3.Så det kan være lik de faktiske balun.

Takk

wccheng

kan du bruke et annet begrep 1:2 balun å overføre differensial port til enkel port, kan du simualte balun som to port element

Kjære dingjingfeng,

Kan du fortelle meg navnet på denne modellen?Betyr det at jeg skal sette impedans av balansert og ubalanserte port?

Takk
wccheng

I annonser TF3 parametere 1/number av svinger på videregående, blir 1 Slå på hoveddomenet.
Du trenger bare å beregne hvordan disse parameterne er knyttet til én ende / differensial impedans ratio.

Jeg håper det kan hjelpe.
Mazz

Som til Balun, jeg har et annet spørsmål om det.Som NF regnestykket.For eksempel, jeg har en differensial RF PGA å gjøre simuleringen.Jeg koblet kilde, som er en port, til PGA med balun.For å gjøre samsvarende, jeg bruker en 50Ohm motstander på port side.Spørsmålet er hva som er den virkelige NF verdien?Fordi den balun vil generere spenning gevinst!- 3dB, hvis vi antar strømmen er konstant på balun to side.

Det er samme situasjon når transformatoren.sekundær side slår nummeret vil ENDRE NF!

alle kan gi forklaring?

Jeg vil prøve å skille to spørsmål:

1.NF er per definisjon henvist til en kilde impedans, vanligvis 50 Ohm.Hvis for eksempel din RF PGA har 200 Ohm skriving impedans, kan du være sikker på at Støytall at du
har blitt bedt om, er henvist til 50 Ohm.Hvis ja, bruk balun 1:4 (eller transformator med skikkelig sving ratio) og simulere.

2.NF påvirkes av retur tap.Tipically i LNAs bøker er gjort en fullstendig analyse.Kort kan jeg si at den optimale kilden impedans (for støy) er forskjellige fra 50 Ohm, mens den optimale kilden impedans (for strøm) er vanligvis 50 Ohm.
Endre impedans ratio (eller transformatoren slå ratio) du vil endre din Circuit kilde impedans (etter balun, jeg mener), har ulike Støytall (men også annen gevinst og returnere tap).

Mazz

Dear Sir,

Jeg mener den i rfLib / balun i Cadence.Dette balun tillater meg å stille impedans av balanse og unbalance porter.Men den TF3 i annonser gir ikke denne innstillingen til meg.Det bare tillater meg for å angi antall slå i grunnskolen og videregående spiral.Jeg har forsøkt å legge til en serie 50ohms motstander i TF3 og simulere s-paramter.Den ikke gi meg en 50ohms søkeord.Men det er riktig i rfLib / balun i Cadence som jeg stiller inn riktig impedans i rfLib / balun innstillingen.Hvis jeg ønsket at TF3 med samme impedans, hvordan kunne jeg gjøre?

Takk

wccheng

wccheng
ta vare på definisjonen av paramters i TF3.
Antall svinger av primærhelsetjenesten er alltid en, og de to parameterne er både referert til sekundær (se annonser hjelpen for mer informasjon).
Mazz

Kjære Mazz,

Jeg vet parameterne i TF3.Hva med impedans innstilling på balanse og unbalance porten?Siden rfLib / balun i Cadence tillate meg å stille den balanse og unbalance port impedans innstillingen.

Takk

wccheng

til en ideell 1:1 balun

den impedans er 1:2 hvis du vil ha maksimal effekt overføre
Du kan endre forholdet upon du design med lignende forhold tror jegLagt etter 1 minutt:den impedans er angitt ved å endre impedans hvis term

wccheng
Jeg trodde du vet ligninger på ideell transformator:

v1/v2 = N1/N2 =- i2/i1 (forutsatt strømmer inn i transformatoren)

Z1 = v1/i1 = ((N1/N2) ^ 2) * (-v2/i1)

men ZL =- v2/i1

så Z1/ZL = (N1/N2) ^ 2.
Husk at N1 = 1 i TF3 og N2 = 1/T2
1 / T3

Max

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back