CAN

S

seenuvel

Guest
kan noen foreslå meg en studie materiale for CAN-protokollen og programmering ved hjelp PIC18F448 og MCP2551

http://atlas.web.cern.ch/Atlas/GROUPS/DAQTRIG/DCS/CANINFO/canhard.htm
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

sjekke denne .....
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hei til alle

kan noen foreslå meg hvordan excetly CAN fungerer? ..

Jeg vet det innledende materialet er festet bt med forklaring hva jeg skal si? ...

hvorfor vi bruker kan? .. hva er fordeler og ulemper? ...

Popatlal

Hva er CAN (Controller Area Network)
Foreslått av Bosch med bilindustrien i tankene (og fremmet av CIA-Tyskland-for industrielle applikasjoner)
Relativt kompleks koding av meldinger
Relativt nøyaktig og (vanligvis) fast timing
Alle moduler delta i enhver kommunikasjon
Content-orienterte (melding) adressering schemeFilterFilterFrame

CAN Målet er å oppnå pålitelig kommunikasjon i relativt kritiske styresystem applikasjoner f.eks motorstyring eller anti-bremser.Det er flere aspekter til pålitelighet - Tilgjengeligheten av bussen når viktige data må sendes, muligheten for bit i en melding blir ødelagt av støy etc., og elektrisk / mekanisk svikt moduser i ledningene.

CAN Bus Fordeler
Akseptert standard for Automotive og industrielle applikasjoner grensesnitt mellom ulike leverandører blir enklere å implementere
Frihet til å velge passende maskinvare forskjellsbehandling eller 1 wire buss
Sikker kommunikasjon, høy feildeteksjon 15 bit CRC meldinger (Cyclic Redundancy Check) Rapportering / logging Feil enheter kan koble seg lav latens tid Configuration fleksibilitet
Høy grad av EMC immunitet (ved bruk av Si-On-Insulator teknologi)

Ulemper:
Complex
Automotive orientert
Limited Portfolio
Expensive firmware

Jeg tror jeg har fått svaret, If lenger u vil vite pls gi meg beskjed.

hei

det er forklare så pent ... jeg tror den beste måten å diskutere på et emne er som det samme

BZ når u didnt klar over emnet og dont 'vil gjerne sløseri ur tid i å lese mye og etter u føler at det ikke for meg så per meg den beste måten å diskutere

Popatlal

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back