Canh og CANL i CAN Bus

A

alefandra

Guest
Hello! Jeg ønsker å koble to High Speed CAN transceivere (MCP2551), men jeg vet ikke nøyaktig hvordan du gjør det. Er det nok å koble Canh og CANL pins av transceivere eller må jeg koble også grunnlag? Hva kontakten er den mest hensiktsmessige? Er en DB9 ok? Må jeg si opp bussen med en oppsigelse motstand i begge ender av bussen for å unngå refleksjoner? Eller er de motstander inkludert i transceiver? (Jeg leste transceiver dataark og de ikke nevne de motstander). Tusen takk på forhånd for hjelpen!

KAN bruker en DB9 som standard. Her er de pinouts. 9 Pin (hann) D-Sub CANbus PinOut Pin # Signal Names Signal Beskrivelse 1 Reservert Oppgraderingsbane 2 CAN_L Dominant Low 3 CAN_GND Ground 4 Reservert Oppgraderingsbane 5 CAN_SHLD Shield, 6. Valgfritt GND Ground, Valgfritt 7 CAN_H Dominant High 8 Reservert Oppgraderingsbane 9 CAN_V + Power, Valgfri Du trenger ikke å koble grunnlag, bare kan høy og kan lav. Hver ende av bussen skal termineres med en 120R motstand. De er ikke i tranceiver som tranceiver kanskje ikke på slutten av bussen.

Tusen takk btbass! Du fortalte meg alt jeg trengte å vite!

Hvis de to utstyret har strømforsyning du kan koble bare Canh og CANL.

Det avhenger av hvilken protokoll du skal bruke, har noen protokoll en definisjon av kontakter.

Hvis to system å bruke en bakken, er det ikke nødvendig å koble bakken, ellers bør du koble til jord signal.

kan er differensial signal nettet, ingen grunn nødvendig. En GND skjold vil hjelpe for EMI formål.

[Quote = funnynypd] kan er differensial signal nettet, ingen grunn nødvendig. En GND skjold vil hjelpe for EMI formålet. [/Quote] Hvis to node er galvanisk isolert, kan det ikke noe problem. Ellers differensial bakken spenning på to node må begrenses. så det er bedre å cannect bakken signal.

sant, for bilen har den samme grunnen, vil en to ledning nettverk også fungere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back