Carrier frekvens for QPSK modulator?

Z

zeshan102

Guest
For å implementere en QPSK modulator hva som kan minimum lokale Oscillator frekvens for 400 Mbit / sek data rate.

Det er vanskelig å si hva som er min LO strøm.Dette vil avhenge av modulator.Men det kan bli spådd hvis du kjenner utgangseffekt.Det er normalt / - 5dBm av utgangseffekt.

QPSK modulasjon ordningen bryter datastrømmen i to parallelle datastrømmer med 1 / 2 data rate.Hvis du er om 400MB som viktigste datastrømmen, vil du har lagt til modulator jeg og Sp 200MB, hva betyr maksimalt modulating frekvens lik 100MHz.Derfor teoretisk sett vil du kunne bruke en 100MHz operatør.
Men ved å bruke dette minimum frekvens vil du ha følgende problemer:
1 - forsterker kjeden i overføringen slutt ville måtte være svært lineær over flere oktaver, hva er vanskelig å oppnå;
2 - Slik demodulate slike signaler du vil ha en ultralinear demodulatoren fra DC til 100MHz det igjen er svært vanskelig, om ikke umulig, å komme.

Jeg tror at hvis du bruker OSQPSK, du ville være bedre å arbeide med denne lave carrier frekvens, når det er en moduleringshjul ordningen med konstant innhylle.

NandoPG

th LO makt avhenger dine ønsker for MODULATOR eller blandebatteri

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back