CC1100 eller annen ASIC egnet for hjemmelaget SA

E

Eugen_E

Guest
Inspirert av denne: http://www.circellar.com/library/print/0406/Armitage-189/ Jeg bestemte meg for å prøve å utforme en enkel hjemmelaget spektrumanalysator, basert på TI / Chipcon CC1100. SA vil bruke lesing av RSSI fra CC1100, som dekker 800-928MHz, og en inngang mikser for å konvertere en inngang spekter av 1-128MHz til 800-928MHz. Problemet - minimum konfigurerbare båndbredde (RBW) for CC1100 er 58kHz, noe som er svært høy. Et SA med slike RBW kunne brukes til reell målinger? Hvordan kan jeg redusere thid båndbredde? Kan du anbefale et lignende chip som kan konfigureres for lavere IF båndbredde, som 1 kHz? Thanks

Dette bandet er veldig lav ... Smalbånd mottaker i denne UHF-båndet er AMIS53050, ADF7021 / N (meget god enhet), AXEM AX5042, CC1020 TI. Du kan nå ~ 10KHz BW. Jeg håper det kan hjelpe. Mazz

Tusen takk for svaret. Jeg har for øyeblikket bare CC1100 og håpet å bruke den på en enkel måte. Jeg tror jeg vil prøve å bruke det på TX som syntetiseres VCO å kjøre mikseren og prøve å designe første IF på fast frekvens, 800MHz med coaxial hulrom filter. Den andre IF kan være på 10-25MHz, så logg detektor, etc. På denne måten prosjektet blir ... kompleks og jeg tror ikke jeg har nok erfaring for det: cry: Jeg kan prøve dette på lang sikt. Ser på fase støy egenskaper for CC1100, sier-90dBc det @ 200kHz offset - ikke bra.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back