CDMA eller WCDMA PA TX sekvens

V

vfone

Guest
Hei
Does noen vite TX sekvens av PA i CDMA eller WCDMA?
Jeg er interessert om sekvens av Vcc, TX_ON og RF-inngang (som kommer først).Også hvis PA TX_ON er på hele tiden under samtalen.

hilsen

Jeg tror vcc er alltid på, TX_ON bestemmes av baseband,
dvs. når du overfører TX_ON er aktivere.RF signalet overføres når TX er ON.

For CDMA mobiltelefon, normalt PA_VCC er alltid på, men TX_VCC er ikke alltid PÅ.Ifølge Qualcomm, to signaler, IDLE_N og PA_ON styre strømmen stater av TX krets.PA_ON brukes til å slå på / av den palestinske regjeringen og IDLE_N å slå på / av andre TX krets.PA_ON går til høy når IDLE_N er høy.IDLE_N kontroller TX_VCC.

Så utgangspunktet for TX på sekvensen IDLE_N, PA_ON og deretter TX signal.

jon2000 takk og beklager for forsinkelsen, vet du hvor jeg kan finne Qualcomm dokumentet du snakker om?

tnx

Ikke helt.IDLE_N faktisk er brukt til å styre linearitet for mottakeren avhengig hvis senderen er på eller av.Hvis senderen er slått av, så vil mottakeren ikke lider av korset modulering (single tone desense).Så kan du kjøre lavere strøm inn i mottakeren og spare batteriets levetid.Hvis senderen er på, så vil mottakeren lider av korset modulering og høyere linearitet trenger dermed mer cruent er matet inn i mottakeren å bedre linearitet.
PA_ON er en høyhastighets kontrolledning som slår transmitter stadier av og på.Hvis transmitter kjører mindre enn full pris, denne linjen pulser i senderen på / av for 1 / 2, 1 / 4 eller 1/8th Driftssyklus.
Når telefonen er bare sitte inaktiv, VCC_TX er slått av.Når du legger inn en samtale, VCC_TX er slått på, så PA_ON aktiverer alle transmitter etapper.Deretter IQ datastream starter fra baseband gjennom transmttter kjeden.

toonafishy beklager, men du forvirre meg litt.Du sa at i CDMA mobile det PA_ON går av / på under en samtale, for ulike plikt sykluser?Jeg visste at det går på / av under DTX, witch likevel ikke er godt implementert i CDMA (som i GSM).Er vanskelig å tro at så fort som du sa.Ikke glem at selvstyremyndighetene bias skal settling før RF kommer.
Jeg har det samme spørsmålet som over.Vet du hvor jeg kan finne Qualcomm dokument som reflekterer denne sekvensen?
takk

Ja det er sant.Når stemmen Driftssyklus er mindre enn 100%,
med transmitter Driftssyklus også synker.Den eneste grunnen til dette er å spare batteristrøm og den eneste måten å gjøre dette på er å faktisk stenge de sender nedover.Den sender og kontrolledning svarer på mindre enn 10 microseconds.Hvis du er på et anrop, og slutte å snakke i telefonen, sender vil bytte til 1 / 8 rate modus, som det er på 1 / 8 av tiden og av 7 / 8 av tiden.Dette er lett sett på et spektrum analysator.
Du trenger ikke en Qcomm dokument for dette.Det er en av standarden test håndsettet må bestå i IS95/IS98 standard.Bare se her.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back