CFL filckering når avslått

A

amir81

Guest
hei alle nylig jeg endret min gamle lyspæren med en ny CFL (kompaktlysrør). men det er et problem, når jeg slått av lampen, begynner det å flimre med en tidskonstant på ca 2s. Jeg søkte på årsaken og jeg fant dette problemet. det forårsaket av en liten neon indikator inne i bryteren. det brukes med stor motstand (100 ~ 150k) og trenger en svært liten strøm. grunn av stor kondensator i innspill stadium av CFL ballast, kan den starte lampen, men kan ikke slå den på. så det flimrer av og på. Jeg vet (og undersøke det) at hvis jeg fjerner neon indikator problemet ville løse. men hvordan du bruker CFL med denne typen brytere? Jeg tror (og jeg er ikke sikker) en PTC parallell med lampen kan løse problemet. noen forslag? takk (Jeg ønsker ikke å endre CFL produserer, så vennligst ikke spør meg om å endre dem med andre typer)

hi ja. Jeg vet det fungerer, men dette er ikke en klok løsning. Jeg ønsker å løse problemet.

Hvordan kan du løse problemet når neon lys pære som forårsaker problemet ble brukt med svært høy strøm lyspærer og nå har du en lav strøm kompakt fluorescerende pære? Kanskje du kan gjøre en tidtaker krets for å korte den kompakte fluorescerende lyspæren når den er slått av?

Hai 81 Amir, Først av alt du sjekke hvilke muligheter du passerer gjennom bryteren? Fase eller nøytral? Jeg dypt tror i kretsen din, er pære holderen direkte knyttet til fase og nøytral er rutet gjennom bryteren. Dette skaper som regel lignende problem. Håper det hjelper. Goodluck.

hi pranam77 nei. bryteren er koblet til fase. neon indikator trenger ca 1 ~ 3mA, men dette (AC) strøm er nok for å lade kondensatoren og start ballast. Hva synes du om å bruke en termistortemperaturføler?

Hei, tror jeg selv en 330k, 1 / 2 w motstand koblet over de pære skal fungere for deg. En neon dråper noen faste spenningen over den etter avfyring, slik at bare motstanden delt balansen spenning bare vil vises over pære. Regards, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

hi laktronics motstanden for dagens begrense neon indikatoren er ca 100 ~ 150k. det, på det meste, vasker ca 20mA. denne "lekkasjestrøm" forårsaker dette problemet. Jeg vet ikke hva som er inngangsimpedansen av CFL. hvis det er mye lavere enn 330k, betyr det ikke fungerer. Faktisk testet jeg den med en 100K motstand (i sette det parallelt med CFL), men det kunne ikke løse problemet. lavere motstander vil synke mer gjeldende i den tilstand av swith, så de bør være høy wattstyrke. Så jeg tror sette en motstand parallell med CFL kan ikke løse problemet. takk

Hai Amir81, Just re-wire oppsett slik at indikatoren og CFL kommer etter bryteren og dermed bytter fase til indikatoren og CFL sammen. Når nøytralt er koblet til felles og fase er bare tilgjengelig etter bytte, så problemet kan løses. Lykke til

Hei Amir, jeg er enig, hvis du har testet med 100k, det er ingen vits i å prøve 330k. Jeg foreslo 330k fra wattstyrke punkt. Visste du kobler 100k etter bryteren og nøytral? Du trenger en 1W resistor i dette tilfellet. Med 100k tilkoblet, vil spenningen over lampen være mindre enn halvparten av nettspenningen når bryteren er av, uten å ta hensyn dråpe i Neon og jeg forventer at CFL ikke å blinke. Regards, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

hi pranam77 (1) brytere må være plass i fase (hot) linje, vet du pga farene ved denne plasseringen. (2) hvis jeg gjør det, vil det ikke løse det. fordi løkken som allerede eksisterer. strømmen passere gjennom løkken (KVL). så dette er ikke løsningen takket [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 23 minutter: [/color] [/size] Hei laktronics problemet er ikke relatert til spenning. det er på grunn av lite strøm passerer gjennom indikator. hvilken komponent som har terskel strøm? og har to terminal og sted parallelt med lampe. Det tillater ikke strømmen større enn terskelen sin for å passere gjennom den. og tillater strøm under terskelen sin for å passere. vet du dette magiske komponenten? takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back