chaining svart lys rør i parallell uten ballast

Q

Quixote

Guest
Hi everyone,
Jeg har en haug med blacklight rør i Dinky lite inventar som ikke har noen ballast.Slik slår dem på, er du pålagt å holde nede på bryteren et sekund, som går strøm gjennom to (fire) terminaler i stedet for én (to).Jeg har rewired dem slik at jeg kan koble en i og trykk deretter på to ledninger sammen et øyeblikk å tenne den i stedet for å bruke bryteren, men når jeg prøvde å wire to sammen, bare det ene eller det andre vil lyse.Adapteren er rangert 120V, 16A, t5/8w lampe.
Jeg vil gjerne vite om jeg øke strømstyrke ved pluging dem direkte på veggen, hvis de vil eksplodere i ansiktet mitt.: OI må wire 5 av disse små buggers sammen for å bruke en bryter og strømkilde.

Jeg kan legge et bilde eller to om nødvendig.Takk!

tubes can only be operated with an individual ballast.

Som alle fluourescent lampe, kan blacklight
rør bare brukes med en individuell ballast.

circuit exists for 230V AC.

I tillegg en tandem
krets finnes for 230V AC.

tubes as well.

Den nødvendige oppvarming av filamenter under start oppnås gjennom et individuelt starter vanligvis enhet, som kan gjøres med blacklight
rør også.

Angående forslaget om direkte strømnettet drift, "eksploderer i ansiktet mitt" er ikke et altfor dårlig forutsetning, i alle fall noe som resulterer i endelig skade på enheten.

Som de fleste gass utslipp rør, lysrør er negative motstand enheter.Derfor er det ikke mulig å sette mer enn en lampe i parallell og få dem både til lys - tilleggskomponenter trengs ...

@ Fvm:
Så strømadapteren er faktisk en mini ballast?Det er ingenting annet i enheten, men ledninger, røret, og en bryter.Hvis jeg kjøper en ballast som er bra for 40watts, kan jeg bruke den for alle 5 av de 8 watts pærer?

@ mister_rf: Kan du vennligst gi meg en idé om hva slags andre komponenter jeg trenger?Jeg er villig til å spandere noen kroner på dette prosjektet, antar jeg.

Takk både for info.

Ja, må det være noe slag av ballast, enten en konvensjonell 50/60 Hz choke eller en elektronisk ballast, og du i utgangspunktet trenger en for hvert rør.Med en elektronisk ballast, vil det være teknisk mulig å levere flere fluoresecent lamper fra en inverter når hver lampen har en indiviual choke, men jeg vet ikke om slike løsninger er tilgjengelige.

Min 120VAC kjøkken fluorescerende lys bruker en ballast som er designet med nok viklingene å tenne 4 rør.

Audioguru skrev:

Min 120VAC kjøkken fluorescerende lys bruker en ballast som er designet med nok viklingene å tenne 4 rør.

Vennligst koble uavhengige skifter til differenciate dem

king_cobraz_77 skrev:

Vennligst koble uavhengige skifter til differenciate dem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back