Charging VIAS

S

san2004

Guest
Kjære frnds,
For masse-produksjon av 6 lag styrene hvilken type vias er best?
Vi har fortalt dem for expoed vias men de spør om å koble dem med loddetinn maske eller bare dekke dem med solder maske?
Hva er fordelene med plugging vias med loddetinn maske og bør vi gjøre det?
Takk på forhånd,
Byeeee

Hei,

Du kan gå gjennom følgende tråd lagt ut på dette forumet
ftopic270664.html

Ricky

Du trenger ikke koble bruker loddetinnet maske.

Du koble vias stengt med ulike ledende materialer (sølv, spesielt formulerte lim etc.) ... men ikke epoxy.

Plugging din vias (med ledende materiale) vil muliggjøre bedre tilkoblingsmuligheter, og hullene vil være fri for korrosjon over tid.

Camping (plugging med loddetinn motstå) bidrar til å sette sammen fine pitch komponenter (BGAs) som det reduserer muligheten for shorts, men annet enn at det ikke finnes reelle fordeler som jeg kan fortelle.Du kan også ha problemer med kjemi å komme ned i løpet av via og corroding det over tid.

Really avhenger av brettet du produserer.Hvis de ikke er høy tetthet styrene Jeg vil anbefale å forlate dem utsatt.

mine 2 cent.

Kjære frnds,
Da jeg stilte dette spørsmålet til tilbyderen at ved å bruke som ledende materiale de skal pluug den vias?Men jeg fikk svaret at "De kommer til å plugge inn vias med SOLDER MASK inkludert alle vias under Products".
Vil det påvirke på arbeidet i styrene?
Takk på forhånd.
Byee ...

Se mine ledd om Rjukanbadet ...

Din styrene vil fungere fint.

Som Whiplash, jeg er ikke klar over plugging med loddetinn maske som en vanlig teknologi.Det er imidlertid ulike formål med plugging som kan ha ulike løsninger:

- Stopp solder wicking med synlige pad vias
- Øke termisk ledningsevne av vias
- Økningen elektrisk ledningsevne av vias
- Plass via i pute med full elektrisk og mekanisk funksjon, for eksempel i en 0,5 mm
/ 20 mil BGA pad

Jeg har tidligere brukt denne typer plugging
- Via fylle med nonconductive materiale, overflatebehandling og solderable galvanisk kobber cover (leveres av Ilfa, Tyskland og Merix, USA)
- Via fylle med termisk ledende materiale, overflatebehandling, ikke-solderable overflate (billigere enn første løsning, levert av WUERTH, Tyskland)

Jeg tror, som fyller vias med loddetinn maske kan være mulig for bestemte loddetinnet maske prosesser.Jeg tviler, dersom den oppnår rent, solderable underlag rundt via, for eksempel for en utsatt pad.I så fall kan det være en interessant via fylle variant.Kan du henholdsvis nevnte produsenten, gir bilder som viser via finish detaljer og også fortelle gjeldende via parametre (bore size, aspect ratio)?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back